A fenntarthatóbb divatiparért fog össze a Google és a WWF
Az új kezdeményezéssel a felelős beszerzéssel kapcsolatos döntéseket szeretnék támogatni, illetve nagyobb átláthatóságot szeretnének biztosítani a beszerzési láncban.
A Google Cloud technikai kapacitását, a big data elemzést és a gépi tanulást egyesítik az új platform keretében a WWF-alapanyagokról szerzett tudásával – írja a Fashion United alapján a hvg.hu.
Jelentős probléma ugyanis, hogy annyira széttagolt az ellátási lánc, hogy a kereskedők és a márkák végeredményben nem tudják, pontosan honnan származik a beszerzett alapanyag.
Így előfordulhat, hogy kényszermunkát alkalmaznak a gyapottermesztés során, ráadásul a különböző beszerzési helyek között a víz- és rovarirtószer-használat terén is jelentős különbség van.
A platform külön pontozza és értékeli majd az alapanyagokat a beszerzési hely fényében, és számos környezeti szempontot figyelembe vesz: így a vízigényt, a légszennyezést és a termelés közben kibocsátott üvegházhatású gázok mértékét is. A két szervezet reményei szerint így mind a márkák, mind a kereskedők felelősebb döntéseket tudnak majd hozni.