2020. december 5., Vilma
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Beköszöntött a vállalati felelősségvállalás korszaka

2019 nyarán az USA legfontosabb vállalatvezetőiből álló Business Roundtable megkérdőjelezte az évtizedek óta uralkodó dogmát, mely szerint egy vállalat kizárólag a részvényeseinek tartozik felelősséggel, és az érintettek érdekeinek képviselete mellett szállt síkra.

Ez tűnhetne puszta szándéknyilatkozatnak is, de a Fidelity alapkezelő szerint a globális cégek nem remélhetik, hogy a tevékenységüket (és profitjukat) érintő egyre szigorúbb nyilvános ellenőrzés közepette változatlan formában folytathatják a működésüket, miközben a tágabb gazdaság a túlélésért küzd – írja a Trade Magazin.

„Úgy véljük, hogy nem csupán a befektetők, hanem általánosságban a társadalom is azt követeli majd a vállalatoktól, hogy a rövid távú profit helyett az érintettek, vagyis a dolgozóik, a környező közösségek és a beszállítók érdekeit helyezzék előtérbe, hogy így garantálják cégük hosszú távú fenntarthatóságát és életképességét” – fogalmazott Al-Hilal István, a Fidelity International közép-kelet-európai igazgatója.

Az elmúlt hetekben nyújtott jó teljesítményük hatására tovább javult a fenntartható módon működő vállalatok elismertsége. Egy közelmúltban végzett kutatás alapján

a legjobb Fidelity ESG-minősítéssel rendelkező vállalatok csoportként vizsgálva a válság sűrűjében 3,8%-kal jobb, míg a leggyengébb minősítésűek 7,8%-kal gyengébb teljesítményt nyújtottak, mint a referenciaindex.

A kötvények kapcsán hasonló eredményekre jutottak. A legjobb ESG-minősítésű értékpapírok az év eleje óta március 23-ig 9,2%-ot, míg a leggyengébb minősítésű csoport tagjai átlagosan 20%-ot estek. 

Mindez alátámasztja azt a nézetüket, hogy a fenntarthatóságra odafigyelő vállalatvezetés nagyobb eséllyel végez minőségi munkát és épít olyan, szilárdabb vállalkozást, mely válság idején is ellenállóbbnak is bizonyul.

A kutatásból arra következtethetek a Fidelitynél, hogy ami eleinte válogatás nélküli és pánikszerű eladási hullámnak tűnt, az valójában nagyon is különbséget tett a vállalatok között annak alapján, hogy mennyire figyelnek oda a fenntarthatóság kérdéseire. 

Neked ajánljuk
Az MNB is kiemelten kezeli a fenntarthatóságot Konferencia a zöld reklámról Az egyszer használatos műanyag kivezetése nem csak a környezetnek, a vállalatoknak is fontos lehetőséget jelent Önkéntes egyetemisták járvány idején Az Audi is eurómilliárdokat költ az elektromobilitásra
Tovább a forrásra: trademagazin.hu
Vissza
Hírfolyam