2020. október 24., Salamon
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A kontinensközi szállításra is létezik környezetbarát megoldás

A hagyományostól eltérő utat járt be egy brit kávépörkölő által megrendelt alapanyag, fenntartható szállítási módot választva ugyanis több hónapot töltött egy hajó fedélzetén a rakomány, mire megérkezett a célállomásra.

A Gallant névre keresztelt vitorlás hajó a kolumbiai Santa Marta kikötőből érkezett meg három hónap után a nagy-britanniai Falmouthba a fedélzetén több tonna fenntartható forrásból származó kávébabbal. A szállítmány a Yallah Coffee névre hallgató kávépörkölőhöz érkezett – számolt be a Guardian alapján a Napi.hu.

A tulajdonos, Richard Blake szerint 5 éve dolgoznak azon, hogyan lehetne fenntartható forrásból származó kávét úgy szállítani, hogy annak karbonlábnyoma a lehető legkisebb legyen.

Fotó: Yallah Coffee Roasters/facebook.com

Ezzel a megoldással a kávészemek szinte teljesen karbonsemlegesen tették meg az utat Kolumbiából a Yallah Coffee bázisáig, ahonnan a cég számos étteremnek és kávézónak szállítja a kávébabot.

Ha a hagyományos konténeres szállítást választotta volna a cég, akkor 2 tonnás szén-dioxid-kibocsátással zárult volna az utazás. Ha pedig a kávészemek repülőgépen érkeztek volna, akkor már 178 tonnás lett volna a szállítás „karbonlábnyoma”.

Bár a vitorlásokkal történő szállítás rengeteg más fogyasztói termék esetében egyelőre nem reális opció, a Yallah Coffee tulajdonosa bizakodó. Szerinte a szállítás különleges módja nem feltétlenül jelenti azt, hogy méregdrága lesz a termék. Bár a vállalat a drágább szállítási módot ellentételezve, sokat megtakarítottak azzal, hogy a közvetítőket kikerülve, a termelőktől vásárolt. Így többet is tudtak fizetni, mint a hagyományos „fair trade” termékekre jellemző ár.

A vitorlás szállítóhajók csak bizonyos időszakban tudnak közlekedni, és elég kevés van belőlük, de a szélenergiával hajtott teherhajók iránt növekszik az igény. A Yallah Coffee kávéját szállító New Dawn Traders vállalat tulajdonosa, Alex Geldenhuys szerint vitorlás-teherhajóból még ugyan nagyon kevés van, de egyre többen figyelnek arra, hogy egy-egy termék ellátási lánca milyen hatással van a környezetre. 

Neked ajánljuk
A klímaváltozás ugyan a közbeszédben háttérbe szorult, de kiváló befektetés maradt Álomszerű reklámmal buzdít környezettudatosságra az IKEA A koronavírus hatására a magyar divat is fenntarthatóbbá válhat Már épül a Factory Zero Íme a technológia, amely lehetővé teszi, hogy bárhol feltölthessük a villanyautónkat
Tovább a forrásra: napi.hu
Vissza
Hírfolyam