2020. november 27., Virgil
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Nőnek a fogyasztói elvárások, kizöldülnek a csomagolások

A fogyasztók fenntarthatósággal kapcsolatos elvárásai magasabbak, mint valaha, és ez arra készteti a vállalatokat, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak a műanyag hulladékok csökkentésére – számolt be a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az Innova Market Insights piackutató felmérése alapján.

A felmérés alapján az élelmiszeripar egyre inkább elkötelezi magát a tudatos fogyasztói elvárások teljesítése mellett, és ez megmutatkozik a csomagolásokon is – írja a Veol.hu.

A fogyasztói elvárások erősödésével a vállalatok a csomagolásokat a fenntarthatóság kommunikációjának felületeként kezelik. A 2015–2019 közötti időszakban vizsgált élelmiszerek csomagolásának több mint egyharmada fenntartható megoldásból származott (például újrahasznosított, újrahasznosítható).

Az újrahasznosított műanyagok felhasználása is számos iparágban növekszik, aminek köszönhetően a hulladéklerakók terheltsége jelentősen csökken, és a környezeti szennyezettség is visszaszorítható.

Az online kereskedelem dinamikus növekedése egyre több erős hullámkarton csomagolást igényel. A strapabíró, könnyű, újrahasznosítható dobozok fejlesztése kiemelt fontossággal bír. Mindemellett az egyszer használatos töltőanyagok fenntarthatósága is komoly kihívást jelent a fejlesztőknek.

Emellett a megújuló forrásokból biztosított biológiailag lebomló és komposztálható csomagolási alternatívák fejlesztése egyre nagyobb figyelmet kap. A munkák fókuszában a cellulóz­alapú anyagok állnak.

Neked ajánljuk
A Burger King is lép a parttalan szeméttermelés ellen Elviteles ételrendelés lelkiismeretfurdalás nélkül Visszatér az üvegvisszaváltás Hulladékból villanyautó Az online térbe költözik a családszervezetek adventi gyűjtése is
Tovább a forrásra: veol.hu
Vissza
Hírfolyam