2020. október 1., Malvin
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A járvány tovább fokozta a fenntarthatósággal kapcsolatos elvárásokat

A COVID–19-járvány hatására még jelentősebb fenntarthatósági lépéseket vár a társadalom a nagyvállalatoktól. Ezzel párhuzamosan a klímasemlegesség irányába mozdul el az Európai Unió, például a kisebb vállalatokra is kiterjesztenék a nem pénzügyi jelentéstétel kötelezettségét. Az új tendenciák miatt a nagyvállalatok is átértékelik saját fenntarthatósági törekvéseiket.

„A kanadai állam a COVID–19 miatti gazdasági segítségnyújtás feltételeként kötelező fenntarthatósági jelentéstételt szabott ki a szervezetekre. Ez az intézkedés arra mutat rá, hogy a koronavírus-válság ösztönzőleg hatott a gazdaság fenntarthatóbbá tételére” – mondta el Lukács Ákos, a Deloitte Fenntarthatóság és klímaváltozás üzletágának vezetője a Lean and Green programindító workshopján tartott előadásában.

A Piac és Profit beszámolója szerint a szakember előadásában leszögezte: Európa egyértelműen a klímasemlegesség irányába mozdult el. Ezt a célt szolgálja többek között az Európai Klíma Bank létrehozása és a körforgásos gazdaság akciótervének kidolgozása.

Ezek a tendenciák a koronavírus-járvánnyal egy időben arra ösztönzik a nagyvállalatokat, hogy átértékeljék saját fenntarthatósági szemléletüket.

A félelmek is a cselekvés irányába hatnak: a World Economic Forum globális riportja alapján a gazdasági szereplők a klímaváltozással kapcsolatban három fő kockázatot különböztettek meg. A rendkívüli időjárási eseményekből fakadó fizikai kockázatokat; az árváltozásokhoz, jogvitákhoz, fogyasztói szokásokhoz kapcsolódó átmeneti kockázatokat; valamint a nemlineáris kockázatokat, amelyek kiszámíthatatlan változásokra vezethetők vissza.

A fogyasztók és a munkavállalók mellett az érintett felek és partnerek is elvárják a cégek tevékeny akcióit, és a különböző piaci trendek is segítik a zöldgazdaság elterjedését.

Lukács Ákos szerint egy vállalat öt különböző területen válhat fenntarthatóbbá. „Egyrészt kidolgozhat egy klímaváltozási akciótervet, például kibocsátáscsökkentési célok kitűzésével és körforgásos gazdaságra való áttéréssel. Átállhat zöldfinanszírozásra, és beruházhat fenntarthatóbb, tiszta technológiákba. Növelheti az energiahatékonyságát a tiszta energiára való átváltással, végezetül pedig csökkentheti a karbonlábnyomát.”

Neked ajánljuk
Németország is zöldkötvényt bocsátott ki Ambiciózus fenntarthatósági programot indított a Tommy Hilfiger Jelentős forrásokat mozgósít a fenntarthatóbb működés érdekében a Nespresso Már most mennyi minden viseli magán a változó klíma bélyegét! Tünékeny viaszszobrok késztetnek megállásra Floridában
Tovább a forrásra: piacesprofit.hu
Vissza
Hírfolyam