2020. november 25., Katalin
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Hogyan kerühetjük el a csak látszólag zöld befektetéseket?

Ahogy egyre többen szeretnék a fenntartható befektetést választani, sok cég is felfedezi, hogy a fenntarthatósági mutatóikkal lehet trükközni. Szerencsére a gyanús jeleket észrevehetik a befektetőjelöltek is egy kis odafigyeléssel.

Sok cég komoly pénzt és marketinges tapasztalatot fektet abba, hogy a befektetői számára bizonygassa, valójában mennyire zöld. A fenntartható befektetés egyre nagyobb üzlet, így aki valóban szeretne odafigyelni arra, hogy mire megy a pénze, annak komoly erőfeszítéseket kell tennie, hogy ne üljön fel a zöldre mosásnak – figyelmeztet a hvg.hu.

A TerraChoice Environmental Marketing nevű kanadai reklámtanácsadó cég hét pontban foglalta össze, miként manipulálhatnak a cégek, ez alapján pedig egyértelmű az is, mire figyeljen, aki azt nézi, környezettudatos helyre teszi-e a pénzét.

  • Legyen elég széles körű a mutatók listája, amelyek alapján zöldnek nevezi magát a cég, bizonyítékokkal támassza alá az állításait, lehetőleg olyanokkal, amelyeknek a valóságtartalmát a befektető is tudja ellenőrizni;
  • legyenek a környezettudatossághoz kapcsolódó definíciói precízek, érthetőek és számonkérhetők;
  • ha másoktól érkező pozitív visszajelzésre hivatkozik, azt csakis akkor tegye, ha azt nevesítve megkapta;
  • ne hivatkozzon a környezettudatosság szempontjából irreleváns állításokra, akkor sem, ha azok egyébként igazak;
  • valóban környezettudatos legyen, ne csak az iparágához képest vagy valamelyik konkurenssel összehasonlítva a kisebb rossz;
  • és amit mondani sem kellene külön, de sokan még ezt a szintet sem ugorják meg: ne hazudjon a környezettudatosságról.

2008-ban Ed Gillespie, a Futerra Sustainability Communications társalapítója ehhez még három pontot írt hozzá: fogjon a befektető gyanút akkor, ha a cég látványos, de semmitmondó képekkel próbálja zöldnek mutatni magát, ahogy akkor is, ha az átlagember számára érthetetlen szakzsargonba csomagolja a mondanivalót, néhány iparágban, például a dohánytermékeknél pedig ne nagyon higgye el, hogy létezik fenntarthatóság.

Neked ajánljuk
Konferencia a zöld reklámról Az MNB is kiemelten kezeli a fenntarthatóságot Környezettudatos épületek a világ körül 20 nagy olaj- és gázcég kapcsolatban van a légkörbe jutó szén-dioxid több mint egyharmadával Számukra biztosan nem színjáték a fenntarthatóság
Tovább a forrásra: hvg.hu
Vissza
Hírfolyam