A zöld vállalatok a jövő vállalatai
Ők azok, amelyek a terveikben és a már megvalósított projektekben nem csupán marketingfogásként használják a fenntarthatóságot és a zöld címkét, hanem egy jól átgondolt üzleti stratégiaként.
A fenntarthatóság ma már egy fogyasztói elvárás, aki nem csinálja, az elveszíti a fogyasztóit – fogalmazott dr. Sitányi László, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány szakmai és gazdasági vezetője a Portfolio Sustainable World 2020 című konferenciáján.
Az alapítvány egyik tevékenysége a szemléletformálás, amit a magánembereknél az óvodáskortól az általános iskolán át a középiskoláig végez. A magánemberek mellett óriási terület az, ahol a vállalkozások tehetnek a környezetért – ez a kockázati tőke mint befektetési forma.
Az uniós támogatások gyakran vissza nem térítendők, de ezek elérése, finanszírozása nehézkes, és a hitelhez is kell valamilyen fedezet. A kockázati tőkénél viszont társtulajdonosok vagyunk, így együtt sírunk, együtt nevetünk
– fogalmazott dr. Sitányi László, hozzátéve: az, hogy hova fektetünk be, nem a szektortól függ, hanem az adott céloktól. Az energetika, közlekedés, hulladékgazdálkodás, biotechnológia, mezőgazdaság és informatika terén is vannak befektetéseink. Az általunk megkeresett vállalkozásoknak a klasszikus kritériumoknak kell megfelelniük, legyenek innovatívak és legyenek megtérülő céljaik – fogalmazott a szervezet befektetésivel kapcsolatban a gazdasági vezető.
A társadalmi hasznosságot az alacsonyabb hozamelvárással tudjuk kompenzálni, a minimális cél az, hogy 15 éven át megmaradjon az alaptőke, miközben átlagosan 5 százalék hozamot kell elérnünk, és a sikertelen vállalkozások számát 40 százalék alatt tudjuk tartani – tette hozzá.