Külön címkékkel segíti a fenntarthatóbb vásárlást az Amazon
Az online kereskedelmi óriás klímabarát jelöléssel látja el azokat a termékeket, amelyek legalább egy fenntarthatósággal kapcsolatos tanúsítvánnyal rendelkeznek.
A klímabarát (Climate Pledge Friendly) címkét a termékek 18, a platform által elismert minősítés birtokában érdemelhetik ki, ilyenek például a fenntartható erdőgazdálkodásból (FSC) származó, illetve a fairtrade tanúsítvánnyal rendelkező termékek is.
A legkülönfélébb árucsoportokból származó, fenntartható tételek emellett az online áruházban ezentúl külön, egy számukra létrehozott menüpontban is elérhetők lesznek.
A vállalat közleménye alapján már most több mint 25 ezer tétel rendelkezik klímabarát címkével, így például az Unilever portfóliójából is. A gyorsan fogyó fogyasztási cikkekkel foglalkozó nagyvállalat képviselője szerint az újítás nem csak azért örvendetes, mert így a vásárlók könnyebben rátalálhatnak a klímabarát cikkekre, hanem azért is, mert a vállalatokat fenntarthatóbb termékek előállítására sarkallja.
Az új címke nem az egyetlen olyan intézkedés, amellyel az online áruház a 2040-re kitűzött klímasemlegességén dolgozik. Nagy hangsúlyt fektetnek például a kisebb helyet foglaló csomagolások alkalmazására, amellyel nem csak a kiszállításhoz kapcsolódó üvegházgáz-kibocsátást, de a felhasznált papír és műanyag mennyiségét is csökkenteni tudják.