2021. szeptember 18., Diána
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Tovább zöldül a Fjällräven

Számos ponton tovább erősítette a Fjällräven a fenntarthatósági szempontok érvényesülését működése során, ennek köszönhetően immár a felhasznált poliészterek 60%-a újrahasznosított, a pamutanyagok 70%-a biopamut, a töltőanyagként használt tollpehely pedig 100%-ig nyomon követhető, etikus forrásból származik.

A vállalat ezen törekvései igazodnak az ENSZ Fashion Industry Charter for Climate Change Action, valamint a Swedish Textile Initiative for Climate Action kezdeményezésekhez is, amelyekhez a márka a közelmúltban csatlakozott – írja a Marketing&Média Online.

A fenntarthatósági szempontok a tervezés, az alapanyagok kiválasztása, a gyártás és az értékesítés során egyaránt prioritást élveznek a Fjällräven mindennapi működésében.

A fenntarthatóság egyik leginkább alulértékelt, mégis kiemelten fontos alapfeltétele az egyes ruhadarabok időtállósága. Az igazán jó darabok tartósak is egyben. Éppen ezért a Fjällräven minden terméke a praktikum, fizikai ellenálló képesség, érzelmi kötődés és javíthatóság jegyében készül. Ezzel az egyének átlagosan 50%-kal csökkenteni tudják a ruhadarabok beszerzésének és használatának ökolábnyomát.

A Fjällräven nemcsak a tervezés, de a gyártás során is jelentős lépéseket tett a tevékenységével járó környezeti hatások további csökkentése érdekében Fotrrás: Fjällräven/youtube.com

A vállalat 70%-ra növelte az energia- és vízhasználat szempontjából sokkal fenntarthatóbb biopamut arányát a pamutanyagok felhasználása során. Mindemellett a Fjällräven egyre több újrahasznosított és fenntartható terméket alkalmaz a termékeiben. Így például általában PET-palackokból származó újrahasznosított poliésztert és húsipari melléktermékeket: tollpihéket és gyapjút.

A Fjällräven nem titkolt célja, hogy a világ legfenntarthatóbb outdoor márkája legyen. Ennek érdekében 2025-ig 25%-kal kívánják csökkenteni áramfogyasztásukat, a szállítással járó károsanyag-kibocsátást, és szeretnének áttérni a 100%-ban zöld energia használatára, elkerülhetetlen kibocsátásukat pedig zöldprojektek finanszírozásával ellensúlyozzák.

Neked ajánljuk
A vállalatok többsége számára már magától értetődő, hogy a környezeti hatásairól is beszámol, de azért még van tere a fejlődésnek Így próbálja zöldíteni működését a Starbucks Már Magyarországon is elérhető a vegán KitKat Európai Mobilitási Hét: kedvezményt ad a zöld rendszámosoknak a miskolctapolcai élményfürdő Dobj le 100 kilót! – karbonkalkulátorral és jó tanácsokkal a füstmentes jövőért
Tovább a forrásra: mmonline.hu
Vissza
Hírfolyam