2021. június 20., Rafael
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A koronavírus-válság bebizonyította: a fenntartható vállalati működés nem múló divathullám

Az elmúlt év drámai változást hozott a gazdaság és a vállalatok működésében, ami által egyszerűen kifizetődőbbé vált a vállalatoknak, ha fenntarthatóan működnek.

A fenntarthatóság immár a mainstream része – mondta Jason Channell, a Citi Global Insight szakértője a Euromoney pénzügyi magazin által szervezett éves konferencián.

A tapasztalat az, hogy a Covid–19 szerteágazó hatást gyakorolt a világgazdaságban és a vállalati működésben, ennek egyik leglátványosabb hozadéka, hogy immár a korábban legfeljebb mutatóba bevezetett fenntarthatósági intézkedések elengedhetetlen részeivé váltak mind a gazdaságpolitikának, mind a vállalatok működésének.

Channell szerint az, hogy az elmúlt időszakban világszerte hány ezer milliárd dollárt és eurót fordítottak ilyen célokra, azt mutatja, hogy felesleges azzal érvelni, hogy nincs pénz a fenntarthatósági célokra, még akkor sem, ha a válság alatt jócskán felduzzadó jegybanki mérlegeket nem lehet a végtelenségig növelni.

A fenntarthatóság mostanra egyszerűen jó üzletté vált, tényleges profitban mérhető megtérülése van annak, hogy egy cég fenntartható termékeket és szolgáltatásokat nyújtó márkát épít, ami kell is, mivel a vevők nyomon akarják követni, hogy honnét származik az áru, amit megvesznek. 

György László az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára szerint az elmúlt 10 évben a magyar kormány örömmel vette, hogy a vállalati szektor eltávolodott attól a hagyományos kapitalista megközelítéstől, hogy a szabadpiac majd mindent megold. 

Martin Novak, a CEZ-csoport pénzügyi vezetője és a vállalata úgy látja, a fenntarthatóságot szolgáló innovációk esetében a kezdeti szinteken mindenképp indokolt az állami támogatás, azonban, ha egy kezdeményezés már ezen a szinten túllépett, akkor a szabályozásnak minél inkább hátra kell lépnie, hogy ne akadályozza az üzletet.

Neked ajánljuk
Már a videójátékok világába is beszivárog a környezettudatosság A fenntartható vállalatok hitelezésére törekszik a K&H Konferencia a zöldpénzügyek és -gazdaság európai kérdéseiről Műanyaghulladékból mennyei desszertek?! Egy app, amellyel játszva tudatos fogyasztóvá válhat
Tovább a forrásra: napi.hu
Vissza
Hírfolyam