2021. október 15., Teréz
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Tovább nőtt a környezetbarát csomagolóeszközök iránti kereslet

A koronavírus-járvány minden korábbinál nagyobb kihívás elé állította a vendéglátóipart. Az éttermek számára a házhoz szállítás, illetve az elviteles értékesítés jelentette és jelenti még ma is a működés lehetséges módját, ezért a készételek csomagolására alkalmas dobozok iránti igény jelentősen nőtt, és a környezettudatos szemléletű éttermek továbbra is kitartottak a zöld termékek mellett.

A korábbi években egyre több hazai vendéglátóipari vállalkozás állt át környezetbarát csomagolóeszközökre. A környezetbarát eszközök értékesítése 2020-ban stabilan emelkedett – írja a Trademagazin.

Az Indepack Kft. tavaly év elején végzett kutatásából kiderült, hogy a cégek 40%-a már használ valamilyen lebomló, komposztálható anyagú csomagolóeszközt.

Friss vizsgálatuk szerint a 2020-as év eladási számai jelentős növekedést mutattak a környezetbarát csomagolóeszközök értékesítésében.

Az adatok rávilágítottak, hogy akik már korábban lebomló, öko-csomagolóeszközt használtak (pl. papír, növényi keményítőből [PLA] készült eszközök, cukornád doboz), azok a járvány alatt, a megnövekedett dobozhasználat ellenére sem álltak vissza a hagyományos műanyagra.

A koronavírus-járvány első hullámakor a korlátozó intézkedések bevezetését követően az értékesítés visszaesett. Ennek több oka volt, egyebek mellett a „zöld” termékek gyártói sem tudtak ilyen rövid idő alatt kellő mennyiségű PLA és más lebomló alapanyagú terméket előállítani, hiszen az ezekhez szükséges nyersanyagok gyakran hiányterméknek számítanak.

Áprilistól azonban az éttermek forgalma és ezáltal a környezetbarát csomagolóeszközök eladása ismét beindult. Júniusra beérte az év eleji adatokat, és tovább növekedett, majd decemberig egy állandó, de magasabb eladási szintre állt be.
Az adatok alapján a hazai éttermek számára a nehézségek ellenére is fontos szempont maradt a környezet védelme.

Neked ajánljuk
Környezetbarát nyugtát vezet be a Lidl A videójátékok környezeti lábnyomán is faraghat a Microsoft India is lép az egyszer használatos műanyagok ellen Továbbra is problémát jelent a nitrátszennyezés Európában A tőzsdei cégek többsége fittyet hány a fenntarthatóságra
Tovább a forrásra: trademagazin.hu
Vissza
Hírfolyam