2021. szeptember 23., Tekla
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Zöldebb megoldás a távmunka – de mennyivel?

Ahhoz, hogy egy fenntartható digitális világot alakítsunk ki magunk körül, nagyon fontos az internet környezeti terhelésének alapos felmérése, illetve az ezeket befolyásoló egyéni és kollektív tevékenységek azonosítása. 

A Purdue Egyetem, a Yale és az MIT kutatói megvizsgálták az internet-infrastruktúra ökológiai lábnyomát. Bár a szén-dioxid-kibocsátás mértéke önmagában véve is fontos mutatószám, a kutatók nem csak erre koncentráltak. Az energiaforrás-igényt és az adatközpontok hűtéséhez és működtetéséhez szükséges vízhasználatot is figyelembe vették.

A szakemberek szerint a globális szintű felméréshez nagyon sok adat hiányzik, amiért elsősorban nem a tudományos eszközök fejletlensége, hanem az ágazat átláthatatlan működése a felelős.

Egyórányi  videóstreaming átlagosan 440 gramm CO2-kibocsátással jár (ez az érték a minőség és a szolgáltató függvényében nagy változatosságot mutat), ugyanakkor az amerikai környezetvédelmi hatóság adatai szerint egy átlagos benzines autó 2350, egy dízel pedig 2700 gramm szén-dioxidot bocsát ki literenként.

Tény, hogy a munkába járás helyett még akár egyórányi videós meeting is zöldebb megoldás, ugyanakkor némi tudatossággal az online jelenlétünk környezeti költségeit még tovább csökkenthetjük. Nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a bitek mozgatása is energiába kerül, nem beszélve a gigászi adatközpontokról, és nem utolsósorban a folyamatos eszközcserékről.

Amikor nincs rá feltétlenül szükség, kapcsoljuk ki hívás közben a videót. Ha lemondunk a HD-minőségről, és SD-re váltunk, azzal majdhogynem 90%-os energiamegtakarítást érhetünk el. Ha pedig elromlik a készülékünk, a szervizelés vagy a használt eszköz vásárlása a környezettudatos választás Fotó: shutterstock.com

Bár a közösségi média általában nem igényel annyi erőforrást, mint egy HD streaming, a TikTokhoz hasonló videófókuszú hálózatok térnyerése is jelentős energiaköltséggel és kibocsátással jár, ezért a szabadidőnk eltöltésének helyszínét is érdemes tudatosan megválasztanunk.

Hosszú távon az online tér környezeti lábnyomának alaposabb feltárása, az átláthatóság kikényszerítése, a növekvő fogyasztói tudatosság és a szigorúbb szabályozás hozhat jelentős javulást – mutat rá a Computerworld oldalán megjelent írás.

Neked ajánljuk
Az AVON is igyekszik alakítani a környezeti lábnyomán A megújuló energia felé fordul az IKEA A sivatag közepén építene várost egy amerikai milliárdos Környezetvédelmi stratégiájának részeként zöldíti gépjárműflottáját a Vodafone Három év alatt harminc százalékkal csökkent a koalák száma
Tovább a forrásra: computerworld.hu
Vissza
Hírfolyam