2021. szeptember 17., Zsófia
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Először publikált fenntarthatósági jelentést a Nanushka

A Nanushka növekvő globális sikere lehetővé tette a márka számára, hogy minden eddiginél jobban fókuszáljon a fenntarthatóságra. 

A The Financial Times 2020 listája szerint Európa ezer leggyorsabban növekvő vállalata közé tartozik. A vállalat fejlődésével párhuzamosan a fenntarthatóság terén is fejlődik, melynek eredményeként elkészült a Nanushka első fenntarthatósági jelentése – írja a Világgazdaság.

A Nanushka alapítója és kreatív igazgatója, Sándor Szandra számára mindig alapvető fontosságú volt, hogy fenntartható vállalkozást építsen.  A Nanushka Fenntarthatósági Csapatának megalakításával ez a szándék beépült a márka stratégiájába.

A 360 fokos megközelítésével a cég a körkörösség, a közösség és a környezet különböző, ám szorosan összefüggő pilléreire fókuszál, miközben folyamatosan javítja átláthatóságát cégen belül és azon kívül is.

A Nanushka kollekciója a II. Budapest Central European Fashion Week divathéten 2018 októberében
Fotó: MTI/Balogh Zoltán
  • A vállalat már eddig is folyamatosan növelte a tanúsítottan fenntartható anyagok arányát a kollekcióiban, és ezt továbbra is folytatja mindaddig, amíg el nem éri a 2025-re kitűzött célját, a 100 százalékban fenntartható forrásból származó, tanúsítvánnyal rendelkező anyagbeszerzést.
  • A 2019-es céges utazások által eredményezett légszennyezés semlegesítése érdekében a Nanushka 4800 facsemete telepítését vállalta. Az elültetett fák hozzájárulnak egy észak-magyarországi, természetileg elértéktelenedett terület helyreállításához is.
  • A márka 2018 óta tagja és résztvevője az Ellen MacArthur Make Fashion Circular programnak, szerepet és részt vállal a szervezet műhelymunkáiban, a körkörös termelés és fogyasztás irányelveinek meghatározásában.
  • Az újrahasznosított anyagok hányadának növelése mellett a Nanushka leltárt készített a használaton kívüli anyagairól. Ez a fenntarthatóbb tervezés mellett a kis mennyiségben rendelkezésre álló, kihasználatlan anyagok kulturális és edukációs célú adományozását, hasznosítását is elősegíti.

A vállalat számos innovatív projekttel dolgozik működésének fenntarthatóbbá és körkörössé alakításán, ezekről a Világgazdaság cikke részletesen beszámol.

Neked ajánljuk
Az AVON is igyekszik alakítani a környezeti lábnyomán A megújuló energia felé fordul az IKEA A sivatag közepén építene várost egy amerikai milliárdos Európai Mobilitási Hét: kedvezményt ad a zöld rendszámosoknak a miskolctapolcai élményfürdő Dobj le 100 kilót! – karbonkalkulátorral és jó tanácsokkal a füstmentes jövőért
Tovább a forrásra: vg.hu
Vissza
Hírfolyam