2021. június 18., Arnold, Levente
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Problémákat tárt fel a zöld reklámokkal kapcsolatban a közös európai vizsgálat

Az összehangolt akcióban részt vevő Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleménye szerint a közös vizsgálat tavaly októberben és novemberben tekintette át az online kereskedelemben használt, környezetbarát jellegre és fenntarthatóságra vonatkozó reklámállításokat.

A hatóságok összesen 344 online értékesített termék és szolgáltatás környezeti jellemzőire vonatkozó állításait ellenőrizték különböző szektorokban, hogy felmérjék azok megbízhatóságát és egyértelműségét.

A munkát koordináló Európai Bizottság összefoglalója szerint a feltártak alapján a hirdetések 59 százaléka nem biztosított a fogyasztók számára könnyen elérhető bizonyítékokat állításai alátámasztására.

A reklámok 37 százaléka sugallta félreérthető állításokkal, hogy a vállalkozás tevékenysége nincs negatív hatással a környezetre, vagy kizárólag pozitív hatással bír.

A vizsgálat emellett 7 olyan hirdetést is feltárt, amely valamely környezetvédelmi tanúsító szervezet támogatását vagy jóváhagyását állította valótlanul. Az állítások 42 százaléka esetében feltételezhető azok valótlan vagy megtévesztő jellege. Pozitívum ugyanakkor, hogy az esetek 76 százalékában az állítások nyelvezete érthető volt – jelezte a versenyhivatal.

A magyar versenyhatóság közleményében kiemelte: korábban már figyelmeztette a fogyasztókat az ilyen típusú, megtévesztő hirdetésekre, tavaly decemberben pedig közzétette „Zöld marketing” tájékoztatóját, hogy segítse a vállalkozásokat a környezetbarát jellegre és fenntarthatóságra vonatkozó, megfelelő reklámgyakorlat kialakításában.

Az európai vizsgálattal egyidejűleg a 65 ország fogyasztóvédelmi szervezeteit tömörítő, nemzetközi ICPEN-hálózat (International Consumer Protection and Enforcement Network) is lefolytatta azonos célú ellenőrzését, amely hasonló tendenciákról számol be.

Neked ajánljuk
Már a videójátékok világába is beszivárog a környezettudatosság A fenntartható vállalatok hitelezésére törekszik a K&H Konferencia a zöldpénzügyek és -gazdaság európai kérdéseiről A Tisza nevében – Megdöbbentő film a folyó menti hulladékhegyekről (dokumentumfilm) A műanyaghulladék az invazív fajok terjedéséhez is hozzájárul
Forrás: MTI
Vissza
Hírfolyam