2021. szeptember 20., Friderika
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Ablakot nyitnak egy fenntarthatóbb világra

A VELUX fenntarthatósági stratégiája során az „egész életen át tartó szén-dioxid-semlegesség” mellett kötelezte el magát: 2041-ig a cég nemcsak jövőbeli, hanem múltbeli szén-dioxid-kibocsátásáért is felelősséget vállal.

A vállalat évi 5,6 millió tonna, 800 000 uniós polgár éves kibocsátásának megfelelő mennyiségű szén-dioxid semlegesítését vállalta. 2041-re, a cég alapításának 100. évfordulójára terveik szerint a WWF-fel együttműködve felszámolják a vállalat historikus karbonlábnyomát – mondta el a Kreatívon közölt promóciós interjúban Mészáros Krisztián, a CEE régió alelnöke.

„Az, hogy a múltbéli szén-dioxid-kibocsátásunkért is felelősséget vállalunk, úttörő vállalkozás a klíma- és a természetvédelem területén, és ezzel más cégek figyelmét is felhívjuk arra, hogy közösen cselekedjünk a fenntartható jövő érdekében”

– fogalmazott Mészáros Krisztián. A megvalósítás részleteiről a vezető elmondta: a WWF-fel együttműködve erdőket telepítenek Mianmarban és Ugandában, amit további projektek követnek a következő 20 évben. 2041-ig mintegy 200 ezer hektár erdő telepítését, védelmét és az eredeti diverzifikáció visszaállítását támogatják, ami mintegy 10 millió új fa ültetését jelenti.

Emellett már most szinte kizárólag felelős erdőgazdálkodást folytató erdőkből származó faanyaggal dolgoznak, az elkövetkező években pedig 100 százalékra fogják emelni ezt az arányt. Újrahasznosított fából készült termékekkel is bővül a kínálatuk. 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásra térnek át, a termékek kiszállítására pedig raklapot nem igénylő rendszert dolgoztak ki. 

„A vállalásaink betartása rengeteg innovációt, fejlesztést, újragondolást tesz szükségessé, új alapanyagokat, technológiákat kell bevonnunk a gyártási folyamatokba – húzta alá Mészáros Krisztián. – A kitűzött célokat nem tudjuk egyedül megvalósítani, ehhez szükség lesz partnereink bevonására is, mind a beszállítói, mind pedig az értékesítési oldalon.”

Neked ajánljuk
Az AVON is igyekszik alakítani a környezeti lábnyomán A megújuló energia felé fordul az IKEA A sivatag közepén építene várost egy amerikai milliárdos Egyetlen országnak sikerülhet teljesíteni az emberiség klímavédelmi céljait Hazánkban is egyre népszerűbbek a RePoharak
Tovább a forrásra: kreativ.hu
Vissza
Hírfolyam