2021. szeptember 26., Jusztina, Pál
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A pandémia hatására még gyorsabban válhat prioritássá az üzleti fenntarthatóság

Az Epson tavaly elvégzett felmérésében a megkérdezett munkáltatók és munkavállalók 75 százaléka vélte úgy, hogy a pandémia utáni világban a korábbiaknál nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a társadalmi és környezeti kérdésekre.

Az Epson több mint négyezer résztvevő körében végzett kutatásából az is kiderül, hogy miközben a megkérdezett cégvezetők a kontinens nyugati felén már a legfontosabb üzleti prioritások közé sorolják a környezeti és társadalmi szempontokat, ezek Kelet-Közép-Európában a pénzügyi, HR- és üzleti kihívások által uralt fontossági sorrend végén kapnak csak helyet – foglalta össze a Gazdaságportál.

A fenntarthatósági szempontok egyenesen a legégetőbb üzleti kérdések között jelentek meg többek között Németországban, Franciaországban, Olaszországban vagy Hollandiában: ezekben az országokban minden harmadik megkérdezett úgy véli, hogy a környezeti és társadalmi hatásokat érintő vállalati célok elérése kiemelt fontossággal bír a szervezet jövőjének biztosítása szempontjából. Magyarországon csupán minden ötödik megkérdezett szerint kiemelten fontos a fenntarthatóság.

„Ha van valami pozitív hozadéka a világjárványnak, akkor az valószínűleg a zöld szempontok felerősödése, még ha eltérés is mutatkozik az egyes régiók között”

– véli Fábián Miklós, az Epson Magyarország kereskedelmi vezetője. A szakember szerint a távmunka széles körűvé válása rávilágított arra, milyen erőfeszítéseket tehet a társadalom az éghajlatváltozás hatásainak mérséklése, vagy akár a folyamat visszafordítása érdekében.

A felmérés egyértelműen alátámasztja, hogy a válaszadók 71 százaléka kiemelt fontosságúnak ítéli a környezet iránti felelősséget, akár munkáról, akár magánéletről van szó. A megkérdezettek többsége, 65 százaléka szerint azonban ezek a kérdések csak akkor válnak igazán fontosabbá, amikor üzleti szempontokká érnek – ez pedig az a fordulópont, amelytől kezdve a fenntarthatóságra jól felfogott üzleti érdekként tekintenek a piaci szereplők.

Neked ajánljuk
Az AVON is igyekszik alakítani a környezeti lábnyomán A megújuló energia felé fordul az IKEA A sivatag közepén építene várost egy amerikai milliárdos Így készíthetünk otthon herbamézet A vadászat és a természet témájában nyílt kiállítás a Ludwig Múzeumban
Tovább a forrásra: gazdasagportal.hu
Vissza
Hírfolyam