2021. augusztus 4., Dominika, Domonkos
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Az ALDI mindenkinek megfizethetővé tenné a fenntartható vásárlást

Ez az ambiciózus cél áll az ALDI SÜD-csoport új globális vállalati felelősségvállalási stratégiájának középpontjában, emellett a vállalat 2030-ig számos globális kihívás megoldásában részt vállalna az emberi jogok tiszteletben tartásától az erőforrás-hatékonyság javításán át a teljes karbonsemlegesség eléréséig.

Az ALDI SÜD-csoport új vállalati felelősségvállalási stratégiája összesen tizenegy hosszú távú célt határozott meg, ezek között szerepel az ellátási lánc átláthatóságának növelése, az emberi jogok tiszteletben tartását erősítő programok bővítése és az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentése.

Az új stratégia keretében az ALDI újabb tanúsított termékeket is kínál, elősegíti a fenntartható termékfejlesztést, illetve ösztönzi a felelősségteljes vízhasználatot és az erdőirtástól mentes ellátási láncokat.

Az áruházlánc emellett figyelmet fordít a csomagolási és élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentésére, újrahasznosítja a hulladékot, és vonzó munkakörülményeket kínál munkavállalói számára. Az új tízéves stratégia megvalósítása során korábbi eredményeire és tapasztalataira támaszkodik:

  • 2017-ben az áruházlánc teljes üzlethálózatával, logisztikai és igazgatási központjával a zöldáram használatára állt át. 2018-ban karbonsemleges lett a cég működése, mivel klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezte az operatív működéséből származó üvegházhatású gázok kibocsátását.
  • Az ALDI Detox Commitment részeként sikeresen csökkentették a textil- és cipőipar vegyipari termelési folyamataiban a munkavállalókat, a helyi közösségeket és a környezetet sújtó negatív hatásokat.
  • A vállalat a „Tegyünk ma a holnapért” kampány keretében következetesen hajtja végre a „Mellőzni. Újrafelhasználni. Újrahasznosítani” szlogen alatt futó intézkedéseit, amelyeknek eredményeképpen 2025-re a saját márkás termékei esetében 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni, illetve 2025-ig 15%-kal csökkenti a saját márkás csomagolóanyag-felhasználását.
  •  A vállalat magyarországi piacra lépése óta szelektíven gyűjti a hulladékot, és ezt a lehetőséget vásárlói számára is lehetővé teszi. Ezzel összhangban 2021 januárjától az ALDI 11 áruházánál helyeztek el tesztjelleggel használt sütőolajat gyűjtő tárolókat.
Neked ajánljuk
A zöldgazdaság megteremtéséről egyeztettek a visegrádi országok jegybankelnökei Rekordösszegben bocsátott ki zöldkötvényt a Hell A nagycsaládos felnőttek szerint a gyermekek a megmaradás zálogai A BKK augusztusi akciója: hétfőnként diákbérlettel kedvezményes jegy váltható az állatkertbe Úgy tűnik, az új energiacímkéket még szoknunk kell
Tovább a forrásra: trademagazin.hu
Vissza
Hírfolyam