2021. július 31., Oszkár
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A divatipar fogadkozásai eddig jobbára üres ígéretek maradtak

Az egyik legjelentősebb üvegházgáz-kibocsátónak számító ágazatnak a vízhasználat, a természetkárosító vegyszerek és a tömérdek, túltermelés miatt felhalmozódó, ráadásul újrahasznosíthatatlan hulladék miatt is lépnie kellene – azonban egy friss jelentés szerint a legnagyobb divatipari cégek lassan haladnak a környezeti és társadalmi károk csökkentésére tett ígéreteik teljesítésével.

A Business of Fashion magazin Fenntarthatósági Index című, először megjelent kutatása a divatipar vezető cégeit hasonlította össze, az elemzést egy nemzetközi fenntarthatósági szakértői testület készítette. A legnagyobb 15 céget hat területen – átláthatóság, emisszió, víz és vegyszerek, anyagok, munkavállalói jogok és hulladék – értékelte – számolt be a Phys.org alapján a Világgazdaság.

Az értékelésen egyetlen cég sem ért el 50 pontnál többet a 100-ból, a legrosszabbul a 9 pontos Under Armour és a 14 pontos svájci Richemont teljesített. A legjobban a Kering francia luxuscég teljesített 49 ponttal, a második 47-tel a Nike lett. A jelentés szerint

a legnagyobb cégek közül sok még mindig nem tudja vagy nem közli, honnan származnak a termékeik, és minél tovább követjük a gyártási láncot, annál kevésbé átláthatók a dolgok, ami lehetővé teszi a kizsákmányolást és a jogsértéseket, és megnehezíti az iparág környezeti hatásának mérését.

Az ENSZ fenntartható divatért dolgozó szervezetének egy 2019-es kutatása azt találta, hogy a divatipar a második legnagyobb vízfelhasználó, valamint a globális szén-dioxid-kibocsátás 8-10 százaléka írható a számlájára, ami több, mint a nemzetközi repülőjáratoké és a tengeri hajózásé együttvéve. Az új kutatás szerint sok cég törekszik a kibocsátás csökkentésére, de nem sokat írnak arról, hogyan teljesítik a célokat.

Három cég – a Richemont, az Under Armour és az LVMH francia luxusvállalat – semmiféle emissziós célt nem tűzött ki. A cégek kevesebb mint felének vannak világos céljai a vízfogyasztás és a káros vegyszerek csökkentésére, és csak négynek van időhöz kötött terve az olajalapú poliészterek – a világ leggyakrabban használt ruhaanyaga – újrafeldolgozható alternatívára cserélésére. A legrosszabb eredményeket a hulladék területén érték el a cégek.

Neked ajánljuk
A C&A újabb ígéretet tett a fenntarthatóbb működésre A nagy divatcégek működése még mindig messze nem elég átlátható Kék Bolygó Podcast: 1 farmer + 1 póló = 10 000 liter víz – 2. rész Olaszországi extrémek: úgy hullott az égből a jég, mint a kavics Az ausztrál bozóttüzek erősebben hűtötték a klímát, mint a koronavírussal járó leállás
Tovább a forrásra: vg.hu
Vissza
Hírfolyam