2021. szeptember 23., Tekla
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A Greenpeace figyelemfelkeltő címkékkel bírná felelősségvállalásra a csomagolóipart

A dohánytermékek káros következményeire figyelmeztető feliratokat idéző kampányba kezdett a Greenpeace. A környezetvédelmi szervezet a természetbe szivárgó műanyag nyomán okozott károkat bemutató képekkel a fogyasztók tájékoztatása mellett a gyártók felelős viselkedését is szeretné kikényszeríteni.

„A valaha megtermelt műanyagnak a vállalatok csak 9%-át hasznosították újra” – mutat rá oldalán a Greenpeace, hozzátéve, hogy „eközben a reklámok a műanyagba csomagolt termékeket hirdetik, igazi alternatívák lehetősége nélkül”.

A Vigyázz, műanyag! jelzésekkel a szervezet ott ejtene foltot, ahol az a vállalatoknak a legjobban fáj: az imázsukon.

„A felelőtlen csomagolóipar még mindig nem lát tovább a műanyagnál” – mutatnak rá a kampányhoz készült kisfilmben. A szervezet reményei szerint egy ilyen címke lehetősége talán végre rákényszerítené a márkákat, hogy „az eldobható csomagolások helyett olyan megoldásokat keressenek, amelyek nem pusztítják el a bolygónkat”.

„A bolygónkat fojtogató műanyagválságot csak együtt tudjuk megoldani – fogyasztók, cégvezetők és politikai döntéshozók. Az elmúlt években egyre több ember értette meg, hogy fogyasztásával miként járul hozzá a műanyagválsághoz, és egyre többen próbálnak változtatni is. Uniós és hazai szinten is egyre több előremutató intézkedés születik, itthon például döntöttek a műanyag zacskók tilalmáról, illetve megadóztatásáról, és a parlament zöld utat adott a PET-palackokra kivetendő betétdíjnak is. Most a cégeken a sor. Léteznek már kreatív és innovatív megoldások az egyszer használatos csomagolások lecserélésére. Szeretnénk ezekből most már minél többet látni” – hangsúlyozta Simon Gergely, a Greenpeace vegyianyag-szakértője.

A Greenpeace a kampány részeként készült videó mellett az oldalukról letölthető címkékkel, utcai plakátokkal, illetve a közösségi médiában megosztható képekkel is a műanyaggal kapcsolatos elővigyázatosságra int.

Neked ajánljuk
A műanyagok felé fordul az olajipar Már a boltban is szelektálhatnak a brit Tesco vásárlói Környezetvédelmi stratégiájának részeként zöldíti gépjárműflottáját a Vodafone Három év alatt harminc százalékkal csökkent a koalák száma Húsz helyszínnel nőtt a bioszféra-rezervátumok hálózata
Tovább a forrásra: greenpeace.org
Vissza
Hírfolyam