2022. augusztus 15., Mária
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A tüzelőanyagok elfüstölését is száműznék a reklámblokkokból

A ClientEarth nevű nonprofit ügyvédi zöldszervezet a dohánytermékekhez hasonlóan a fosszilis energiavállalatok hirdetéseit is betiltaná, vagy legalább a káros hatásokra figyelmeztető jelzésekkel látná el. 

A környezetvédelmi szervezet 2019-ben panaszt nyújtott be a BP-vel szemben a vállalati magatartásra vonatkozó nemzetközi szabályokat is meghatározó Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezetnél (OECD) – írja a Portfolio.

Állításuk szerint az olajvállalat hirdetési kampányai félrevezették a közvéleményt, mivel azok a cég alacsony szén-dioxid-kibocsátású termékeire fókuszáltak, miközben éves költéseinek több mint 96 százalékát az olaj és gáz kitermelését, feldolgozását és értékesítését célzó tevékenységekre fordították.

Az OECD a panaszt előzetesen megalapozottnak ítélte meg, és bár az ügy kivizsgálására nem került sor, mivel a BP a panasz részletes értékelése előtt visszavonta a hirdetéseket, a ClientEarth szerint így is precedensértékű döntés született.

csak Szép zöld szavak

A szervezet most más fosszilisüzemanyag-társaságokat is figyelmeztetni kíván csak „nagy megtévesztésként” jellemzett hirdetési gyakorlatuk miatt. Kilenc nagy olajtársaságot vizsgáltak meg, részletesen összevetve hirdetéseiket és azok tartalmát a társaságok működésével és termékeivel, a klímaváltozásra gyakorolt összesített hatásukkal, illetve a klímabarát üzleti modellek felé tett intézkedéseikkel.

Ennek alapján a szervezet felszólítja a döntéshozókat, hogy tiltsák be a fosszilis energiavállalatok hirdetéseit, mivel azok folytatólagosan hozzájárulnak a klímaválság súlyosbodásához

– hacsak nem látják el hirdetéseiket a dohánytermékek csomagolásán láthatóakhoz hasonló figyelmeztetésekkel, amelyek a globális felmelegedés embereket és bolygót érintő kockázataira hívják fel a figyelmet.

Neked ajánljuk
Kanada nemet mond a műanyag zacskókra és polisztirol edényekre Több mint 1500 zsák szemét gyűjt össze a III. Tisza-tavi PET Kupán Űrbéli buborékfelhőt vetnének be a felmelegedés ellen az MIT tudósai Péntek Csaba: A hamburgered ára A siker titka vidéken, 20. rész – Keresztyén manufaktúra (videó)
Tovább a forrásra: portfolio.hu
Vissza
Hírfolyam