2021. szeptember 29., Mihály
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A nagyvállalatok is lépnek a környezettudatos csomagolások felé

A világ egyik legnagyobb, fogyasztási cikkeket gyártó vállalata változtat termékei csomagolásán: a Procter & Gamble hajápolási márkáinak új csomagolása áprilistól Magyarországon is elérhető a boltokban, lehetővé téve a fogyasztók számára, hogy fenntartható döntéseket hozzanak, és javítsák életmódbeli szokásaikat.

A fejlesztés segítségével az európai háztartások akár 60 százalékkal csökkenthetik műanyagfogyasztásukat. A P&G Beauty ezzel a lépéssel jelentősen felgyorsította tervezett céljának elérését, azaz hogy 2030-ra felére csökkenti a samponok és balzsamok csomagolásához használt szűz műanyag felhasználását. Jelenlegi terveik szerint ezt a célt már idén, 2021 végére elérik.

„Tudjuk, hogy ez csak a kezdet, mégis úgy gondoljuk, hogy a Töltsd újra, ami jó! elnevezésű újratöltő rendszerünk valódi változást hozhat bolygónk számára. Az újratölthető termékek lehetőségével támogatni és ösztönözni szeretnénk a fogyasztókat, hogy ökológiailag tudatosabb háztartásokká váljanak.”

„Tisztában vagyunk vele, hogy termékeink számos felhasználója próbál egyre kevesebb hulladékot termelni, ezért örülünk, hogy már Magyarországon is segíthetünk nekik ebben” – mondta Justyna Ignasiak–Kretowicz, a P&G Beauty közép-európai kommunikációs igazgatója. Ennek érdekében újratölthető palackokkal segítik az átállást.

A palack 100 százalékban tartós alumíniumból készült, amely több mint 5 évig újratölthető és teljes mértékben újrafeldolgozható. A PE laminátumból készült utántöltő tasakok 60 százalékkal kevesebb műanyagot tartalmaznak, valamint ez az anyag is teljesen újrahasznosítható.

Az innovatív utántöltő rendszer bevezetése 200 millió európai háztartás számára teszi lehetővé a műanyagfelhasználás csökkentését, és ennek eredményeként 300 millióval kevesebb szűz műanyag flakon kerül előállításra Európában, ami évente 10 000 tonna szűz műanyag megtakarítását eredményezi.

Neked ajánljuk
A műanyagok felé fordul az olajipar A virtuális valuta rengeteg kézzelfogható hulladékot termel Kivonja a magyar piacról az egyszer használatos műanyag poharait a Coca-Cola Egységes töltőkkel csökkentené a kényelmetlenséget és a készülékek környezeti lábnyomát az unió Látványos installáció derített fényt a telepes medúzák megejtő és pótolhatatlan világára
Tovább a forrásra: origo.hu
Vissza
Hírfolyam