Magyarországon teszteli az új csomagolási fejlesztését a Coca-Cola
A The Coca-Cola Company magyarországi ügyvezetője, Kerekes Péter a június 15-én tartott sajtótájékoztatón jelentős csomagolástechnológiai fejlesztésnek nevezte a papírpalackot, amelyet a dán Paper Bottle Company (Paboco) közreműködésével fejlesztettek.
Kerekes Péter közölte, hogy a 2 hétig tartó tesztprogram kiskereskedelmi partnere a kifli.hu online élelmiszerbolt lesz, rajtuk keresztül szerdától juttatják el a vásárlókhoz a növényalapú italt tartalmazó, újrahasznosítható palackokat.
Szabó Réka, a kifli.hu kereskedelmi igazgatója közölte, hogy nem csupán fogyasztói visszajelzés alapján értékelik, de vissza is gyűjtik a palackokat vizsgálatra.
Ebből kiderül, alkalmasak-e a kiskereskedelmi forgalomra, bírják-e az igénybevételt a felhasználásig.
A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója a fejlesztést azzal indokolta, hogy a fogyasztók elvárják a fenntarthatóságot, a környezettudatosságot. Békefi László hozzátette, hogy a vállalat ennek megfelelve számos fejlesztést jelentett be az elmúlt években, és idén csaknem 600 millió forintot fordít arra, hogy a dobozos multipack termékek műanyag csomagolását kartonpapírra cserélje.

Az MTI kérdésére közölték, hogy a fejlesztési folyamat nem zárult le, így annak költségét csak a befejezést követően tudják közölni. Terveik szerint hamarosan olyan papírpalack kerülhet a piacra, amely az újrahasznosítható műanyag bélést és kupakot elhagyva teljes mértékben papírként hasznosítható újra.