2021. július 27., Liliána, Olga
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A nagy divatcégek működése még mindig messze nem elég átlátható

Bár az átláthatóság nem egyenlő a fenntarthatósággal, transzparencia nélkül  lehetetlen elérni az elszámoltatható és tisztességes divatiparral kapcsolatos célokat – hangsúlyozta legújabb jelentése kapcsán a divat fenntarthatóságáért, méltányosságáért és átláthatóságáért küzdő globális mozgalom, a Fashion Revolution.

Elkészült a mozgalom 2021-es Fashion Transparency Indexe. Idén is a világ 250 legnagyobb divatmárkáját vizsgálták és rangsorolták aszerint, hogy milyen információkat közölnek társadalmi és környezetvédelmi gyakorlatukról – derül ki Zahorján Ivett Glamouron megjelent összefoglalójából.

A Fashion Revolution évente megvalósuló kutatása egy eszköz arra, hogy ösztönözze a világ legnagyobb divatmárkáit, hogy átláthatóbbak legyenek, hiszen a mozgalom szerint a transzparencia alapozhatja meg a divatipar rendszerszintű változásának elérését. 

Az OVS márka vezeti az Indexet 78%-os pontszámmal, ami 44%-os növekedést jelent 2020-hoz képest. Ezzel a svéd divatóriás, a H&M helyére lépett, amely 68%-kal a második lett, őt követi a Timberland és a The North Face 66, valamint a C&A 65%-kal. 

Lesújtó a tény, hogy egyetlen márka sem érte el a maximális százalékpontot az átláthatóság terén.

A Fashion Revolution szerint nemcsak a transzparencia kapcsán mennek túl lassan végbe a pozitív változások: a béremelések, a túltermelés, a faji és nemi egyenlőtlenségek, a vízfelhasználás és a szén-dioxid-kibocsátás terén is határozottabb lépésekre lenne szükség. 

Több nagy márka is visszaesett a rangsorban idén – a Wrangler 24%, az Adidas és a Reebok 15, a Marks & Spencer 12%-kal mutatott rosszabb eredményt – de talán ennél lesújtóbb az a megállapítás, hogy 20 nagy márka 0%-os minősítést ért el: köztük van például a New Yorker, a Billabong, a Pepe Jeans, a Fashion Nova, a Max Mara, a Mexx vagy a Tom Ford.

A Fashion Revolution szerint a legnagyobb divatmárkák még mindig nagyon kevés információt közölnek a környezeti és társadalmi törekvéseikkel kapcsolatban. A kutatás hatására nyitottabbá váltak ugyan, de a mozgalom szerint még mindig mindössze 11%-uk szolgáltatott adatot például az alapanyagok beszállítóival kapcsolatban – 2020-ban ez a szám csupán 7% volt. A vállalatok nagy része hallgat a túltermelés, a műanyag-felhasználás és a hulladék kezelése érdekében tett erőfeszítéseiről is.

Neked ajánljuk
A C&A újabb ígéretet tett a fenntarthatóbb működésre A jegybank tovább dolgozik a „zöld” pénzügyi rendszer kiépüléséért Kék Bolygó Podcast: 1 farmer + 1 póló = 10 000 liter víz – 2. rész Súlyos esőzések után áradás Közép-Kínában – Drámai fotókon a részletek Imádják a fővárosban közlekedők az új Bubit
Tovább a forrásra: glamour.hu
Vissza
Hírfolyam