2021. október 28., Simon, Szimonetta
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Milyen csomagolásokban látják a vállalatok a fenntartható jövőt?

Papírpalack, lebomló műanyagok és új esélyt kapó PET-palackok – a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható fejlődésért körforgásos gazdasággal foglalkozó akadémiájának zárórendezvényén a vállalatok számos, szándékuk szerint a műanyagpazarlás és -szennyezés felszámolására hivatott terméket mutattak be.

A Coca-Cola HBC Magyarország képviselője a vállalat jelenleg is zajló papírpalackprojektjét mutatta be. A Coca-Cola célja, hogy 2030-ra minden elsődleges csomagolása 100%-ban újrahasznosítható legyen, és az italcsomagolások 100%-át összegyűjtsék. Ennek érdekében csökkentik a csomagolásokat, illetve innovatív megoldásokat vezetnek be. Ilyen az a papírpalack is, amelynek első európai piaci tesztjében 2000 magyar fogyasztó vesz részt.

A résztvevők megismerhettek 3 innovatív vállalkozást is, amelyek az egyszer használatos csomagolások problémájára keresnek megoldást. Az Envirocare egy ökológiai bioműanyag kutatásával foglalkozó szlovák vállalat, amely a Panara vállalattal együttműködésben fejlesztette ki a „Nonoilen”-t: egy hőre lágyuló, teljes mértékben biopolimereken alapuló, és teljesen biológiailag lebontható, élelmiszerek csomagolására is alkalmas anyagot.

A Greenstic magyar vállalatot Bati Márton társtulajdonos mutatta be. A Greenstic 2 éve alakult, és már több mint 290 komposztálható, műanyagmentes termék van a kínálatukban, amelyek cukornádból, papírból, újrahasznosított papírból és PLA-ból készülnek. A jövőben a cég új, növényi alapanyagok – gomba, burgonya, szőlőhéj, tej, kender – használatára fog fókuszálni.

A fenntartható műanyagokkal foglalkozó holland Ioniqa a nem újrahasznosítható PET-hulladékok újrafeldolgozásával foglalkozik. A szemétben landoló PET-műanyagból kiváló minőségű monomert készít, amelyet a PET-gyártó vállalatok felhasználhatnak, ezáltal a vállalat az összes PET-műanyagot, amelyet nem lehet újrafeldolgozni, visszavezeti az értékláncba. Így a műanyag 100%-ban, 75%-kal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással kerül újrahasznosításra, versenyképes áron és minőséggel.

Neked ajánljuk
Harmincmilliárd forintos keretösszeggel újraindul a Zöld Nemzeti Bajnokok program A fenntarthatóságra törekvő vásárlókat célozza meg a Lidl A hazai ipar egyik kitörési pontja az akkumulátor-iparág Glasgow-ban új pályára kellene állítani a klímavédelmi törekvéseinket Éheznek és pusztulnak a manátuszok Floridában
Tovább a forrásra: bcsdh.hu
Vissza
Hírfolyam