2021. szeptember 16., Edit
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Újabb multinacionális vállalat vág bele a papírflakon kipróbálásába

A Coca-Cola Magyarország után a Procter & Gamble is összefogott a Pabocóval, így a jövőben az üdítők mellett az öblítők is papírpalackokba kerülhetnek.

A P&G bemutatta első Lenor papírflakonját, amelyet a Paboco papírflakongyártó vállalattal együttműködve alkotott meg, illetve bejelentette, hogy 2022-ben Nyugat-Európában elindít egy kísérleti projektet, amely alapján stratégiát dolgoznak ki a papírcsomagolás kiterjesztésére és szélesebb körű alkalmazására a P&G portfóliójában.

2030-as célkitűzése keretében a P&G arra törekszik, hogy 50%-kal csökkentse a nem újrahasznosított műanyagok alkalmazását.

Emellett a Fabric Care Europe részlege célként tűzte ki a műanyagok 30%-os abszolút csökkentését 2025-re, illetve 100%-ban újrahasznosítható anyagok megalkotását 2022-ig.

A Paboco papírflakongyártási technológiája gyorsan fejlődik, és a hagyományos műanyagcsomagolással összehasonlítva a műanyagtartalom csökkentésével, illetve helyettesítésével kecsegtet a szénlábnyom csökkentése mellett. Az egyre gyorsabban terjedő alternatív csomagolási forma mögött olyan piacvezető fogyasztóitermék-gyártó vállalatok és ágazati szakértők állnak, mint a The Coca-Cola Company, a Carlsberg Group és a L’Oréal. Valamennyiüket az a cél hajtja, hogy megalkossák a világ első, tömeggyártásban használható, 100%-ban bioalapú, újrahasznosítható papírpalackját – ismerteti a vállalat közleménye.

A Lenor első papírflakonja egy további lépés a bioalapú csomagolási megoldások útján, hiszen a maga nemében, kialakításában és technológiájában az első, gyártósoron gyártott termék, amely fenntartható módon beszerzett, FSC-tanúsítvánnyal rendelkező papírból készült – eredetileg egy vékony újrahasznosított PET-záróréteggel. E mérföldkő tanulságaiból okulva a flakon következő verziója a záróréteget beépíti a papírbélésbe, ami a gyártó szerint egy 100%-ban bioalapú, papírként teljes mértékben újrahasznosítható flakont eredményez.

Neked ajánljuk
Az AVON is igyekszik alakítani a környezeti lábnyomán A megújuló energia felé fordul az IKEA Már a boltban is szelektálhatnak a brit Tesco vásárlói Nemzetközi összefogásra lenne szükség az Antarktisz megmentéséhez A vízlábnyomának megzabolázásával folytatja a zöldülést a Google
Tovább a forrásra: businesswire.com
Vissza
Hírfolyam