2021. szeptember 16., Edit
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Világszerte alig több mint a gyártók fele figyel oda a fenntarthatóságra

Világszerte a gyártási szervezetek mindössze 51%-a tervezi, hogy összhangba hozza működését a párizsi megállapodás hőmérséklet-hozzájárulási céljaival – derült ki a a Capgemini Kutatóintézet tanulmányából, amely számos, eddig nem vagy kevéssé vizsgált fenntarthatósági szempontot is górcső alá vett. 

A Fenntartható működés: Átfogó útmutató a gyártók számára című jelentés szerint a fenntartható gyártásban elért határozott előrelépés gazdasági előnyökkel is jár a szervezetek számára. A fenntarthatósági kezdeményezéseket megvalósító szervezetek 89 százaléka ugyanis érzékelte a márkája elismertségének erősödését, és 81 százalékuk tapasztalta, hogy a vállalat környezeti, társadalmi és irányítási (ESG) besorolása javult – ismertette a kutatás eredményeit a Profitline.

A jelentés azt is megállapította, hogy a fenntarthatósági gyakorlatok bevezetése nyomán 10-ből 9 szervezetnél csökkent a keletkező hulladék mennyisége és az üvegházhatású gázok kibocsátása.

A nagyratörő célkitűzések ellenére sajnos csak néhányan járnak jó úton a fenntartható gyártás felé. A jelentés szerint a gyártó ágazat nem koncentrál átfogóan a fenntarthatóságra, illetve a fenntartható gyakorlatok érettségi szintje továbbra is alacsony: a szervezetek mindössze 10%-a alkalmaz holisztikus megközelítést a fenntartható gyártáshoz, és öt megkérdezettből csak egy értett egyet azzal, hogy a fenntarthatóság a gyártási stratégiájuk szerves részét képezi.

Az iparágak összességét nézve a fogyasztási cikkeké a legfenntarthatóbb ágazat (15%), amelyet az ipari és a tőkejavak (11%), valamint a gépjárműipar (10%) követnek. 

A jelentés szerint a gyártóknak a meglévő gyakorlatokon túl – csökkentés, újbóli felhasználás, újrahasznosítás – még átfogóbb megközelítést kell alkalmazniuk, amely magában foglalja a visszanyerést, az újratervezést és az újragyártást is. Miközben a szervezetek többsége a közvetlen kibocsátásokra fókuszál karbonsemlegességi céljuk elérése érdekében, a gyártók szénlábnyomának jelentős része a szervezetük és az értékláncuk közvetett kibocsátásából származik.

Neked ajánljuk
Az AVON is igyekszik alakítani a környezeti lábnyomán A megújuló energia felé fordul az IKEA A sivatag közepén építene várost egy amerikai milliárdos Nemzetközi összefogásra lenne szükség az Antarktisz megmentéséhez A vízlábnyomának megzabolázásával folytatja a zöldülést a Google
Tovább a forrásra:
Vissza
Hírfolyam