2021. szeptember 23., Tekla
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Az ismert márkák körében is terjed a használt ruhák forgalmazása

Zöldülő márkák, hamis ígéretek és nem működő innovációk hozták el a vintage és second-hand piac aranykorát az online térben – mutat rá a Glamour online kiadása.

A világjárvány alatt beelőzték a fast fashion márkákat az olyan, ultragyors divatot diktáló olcsó márkák, mint a Boohoo, a Fashion Nova vagy a lábát hazánkban is megvető Shein. Utóbbi akár 500 új terméket is képes piacra dobni naponta, és körülbelül feleannyit kér egy ruháért, mint a Zara – mutatott rá írásában Adamek Alma.

Az aggasztó jelenséggel párhuzamosan egyre többen gondolják úgy, hogy a túlfogyasztás helyett a fenntarthatóságra kellene koncentrálnia az iparágnak.

A divatrajongók körében egyre népszerűbbek a second-hand, pre-loved ruhák, illetve a ruhakölcsönzés.

A jelenségre olyan hírességek is ráerősítenek, mint Kim Kardashian vagy Livia Firth, akik többször jelentek már meg vintage estélyikben a vörös szőnyeges eseményeken, de idén a világ leghíresebb lóversenye és találkozója, a Royal Ascot is a meglévő ruhatáruk használatára, illetve second-hand ruha viselésére kérte a meghívottakat – mutatott rá a szerző.

Takargatni való kényszerűségből tudatos trend lett a „turkálás” Fotó: pexels.com

A használt ruhák eladásával és összegyűjtésével foglalkozó amerikai thredUP nevű startup nők körében végzett tanulmánya szerint

a second-hand ruhák piaca mainstreammé válhat, és tíz éven belül utoléri a fast fashion piacát, sőt 2028-ra túl is nőhet azon. 

Az eBay az elmúlt egy évben csak az Egyesült Királyságban több mint 60 millió darab használt divat- és háztartási cikket értékesített. A brit szupermarketlánc, az Asda nemrég jelentette be, hogy tesztjelleggel 50 üzletében forgalmaz használt ruhát, de az IKEA-nak és a John Lewisnak is hasonló tervei vannak a jövőben.

A márkák meglátták a second-handben rejlő kiskereskedelmi lehetőséget, mivel elkezdték elveszíteni a vásárlóikat, akik a használt termékek felé fordultak – mutatott rá Tracy Diane Cassidy, a Huddersfield Egyetem divattextil-szakértője, aki szerint az emberek pénzügyi helyzete és ízlésének változása is szerepet játszik a használt ruházati termékek népszerűségében.

Neked ajánljuk
Az AVON is igyekszik alakítani a környezeti lábnyomán A megújuló energia felé fordul az IKEA A sivatag közepén építene várost egy amerikai milliárdos Fizessenek többet a városi terepjárósok, mondja egy német polgármester Új akciótervvel küzd a műanyagszennyezés ellen Kína
Tovább a forrásra: glamour.hu
Vissza
Hírfolyam