2021. október 26., Dömötör
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Klímasemlegességre törekszik a Procter & Gamble

A világ egyik legnagyobb fogyasztási cikkeket gyártó vállalata azt a célt tűzte maga elé, hogy 2040-ig teljes működési és ellátási láncában, a nyersanyagbeszerzéstől a gyártáson át a termékek kiskereskedőig való eljutásáig nettó zéró üvegházhatásúgáz-kibocsátást érjen el.

A P&G éghajlatváltozás elleni fellépése több mint egy évtizeddel ezelőtt kezdődött, és a vállalat a napokban bejelentette, hogy tudományosan megalapozott akcióterve prioritásként kezeli az üvegházhatásúgáz-kibocsátás csökkentését a működés során és a teljes ellátási láncukon, a nyersanyagtól a kiskereskedelmi forgalomig – idézi a vállalat közleményét az Origo.

A fennmaradó, nem kiküszöbölhető kibocsátás ellensúlyozására és az így termelt szén-dioxid semlegesítésére a P&G természetes és egyéb technikai megoldásokat vezet be.

A vállalat csatlakozott az ENSZ Race to Zero és Business Ambition for 1,5 °C (1,5 °C-os üzleti célkitűzés) kampányokhoz, és bejelentette új éghajlatváltozási akciótervét, amely átfogóan vázolja fel az éghajlatváltozás megállításának felgyorsítását és az előttünk álló legfontosabb kihívásokat.

2030-ra célul tűzték ki, hogy 100 százalékban megújuló villamos energiát használjanak, ez jelenleg 97 százalék a globális felhasználást tekintve, míg Magyarországon a vállalat zöldáramhasználata 100 százalék. A teljes ellátási lánc és logisztika energiaigénye a nyersanyagtól a kiskereskedőig a saját működésük tízszerese: ezt 2030-ra 40 százalékra csökkentenék.

Nem minden típusú kibocsátás semlegesíthető egyelőre a jelenleg rendelkezésre álló megoldásokkal, ezért a vállalat új, alacsony szén-dioxid-kibocsátású technológiák és anyagok következő generációjának kifejlesztésén is dolgozik. A vállalat geotermikus, napelemes, és megújuló gőzt használ egyes gyártási helyeken, valamint együttműködik a WWF-szervezettel, gyártókkal és kormányokkal, önkormányzatokkal a termikus energián alapuló megoldások kidolgozása érdekében.

A Procter & Gamble magyarországi pelenkagyára
Fotó: MTI/Beliczay László

A vállalat edukációs programjának keretén belül számos eszközzel és információval látja el a fogyasztókat, elősegítve az otthoni fenntartható döntéseket, ami által 2030-ig évi 30 millió tonnával szeretnék elősegíteni a háztartások karbonkibocsátásának csökkenését.

Neked ajánljuk
Tarjánban is ültettek fákat a településfásítási programon belül Szén-dioxid az atmoszférában 1960–2020 között (infografika) Klímasemlegességet ígér, de bizonytalan eszközökre alapoz Szaúd-Arábia Kék Bolygó Podcast: 9 G-vel repülünk Újra Zöld Kalandozásokra hív a Humusz
Tovább a forrásra: origo.hu
Vissza
Hírfolyam