Ezek a vállalatok nyerték idén a Fenntarthatóság Szimbóluma versenyt
A Trade magazin másodszor hirdette meg a pályázatot, amelynek díjai immár hagyományosan a napi fogyasztási cikk (FMCG) szakma legnagyobb konferenciáján, az ötnapos Business Days konferencián kerültek átadásra.
A Fenntarthatóság Szimbóluma versenyen olyan cégek és projektek részesülnek elismerésben, amelyek hozzájárulnak a karbonlábnyom csökkentéséhez, a klímaváltozás elleni küzdelem támogatásához, a körforgásos gazdaság szereplőinek nagyobb számához, az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemhez és a hulladékkezelés hatékonyságának növeléséhez, beleértve a környezetbarát csomagolóanyagok jelenlétének növelését.
A verseny célja, hogy minden évben minél több olyan sikeres projekt kerüljön bemutatásra a Trade magazin által, amelyek hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő eléréséhez, és példaként állhatnak mások előtt.
A meghirdetett három kategóriában összesen 27 pályázat érkezett idén, amelyek közül a vállalati, valamint termék és szolgáltatási kategória mellett a legmagasabb pontszámot és a legnagyobb elismerést a személyi kategóriába beküldött pályázat kapta. Bérces Éva az elismerést a Tescónál működő élelmiszermentő program kidolgozójaként érdemelte ki.
Díjazásban részesült az Auchan fenntarthatósági programja, amelynek keretében az egyszer használatos műanyag termékek már a törvényi kötelezettség előtt kivezetésre és helyettesítésre kerültek, a Bio-Fungi Kft. fenntartható gombatermesztési projektje és a CO-OP Hungary „COOP a környezetért!” programja.
A díjátadón, szeptember 22-én a nyertesek átvehették az elismerő okleveleket, és használhatják a Fenntarthatóság Szimbóluma 2021 logót. A további díjazottak listája a Trade Magazinban olvasható.