2021. október 19., Nándor
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A brit reklámhatóság megelégelte az alaptalan öntömjénezést

A brit reklámhatóság (Advertising Standards Authority/ASA) körültekintőbben vizsgálja a jövőben a hirdetések környezetvédelmi, fenntarthatósági állításait.

A szervezet ígérete szerint először az energia-, fűtés- és a szállítóipar reklámjait nézik meg közelebbről, arra figyelve, mennyire valósak a vállalatok klímaváltozás ellen tett lépései – ismertette a Kreatív.

A szigorítás ősszel indul, 2022 tavaszán pedig újabb iparágakkal bővítik majd a vizsgált területeket.

Kiemelten figyelik például a cégek szemétfeldolgozásról tett kijelentéseit, főleg az újrahasznosíthatónak, lebomlónak vagy az egyszer használatos műanyagot helyettesítőnek titulált termékek esetében.

2022 második felében a fókusz a húsmentes élelmiszereket árusítókra, vagy a magukat felelős állattartóként hirdető vállalatokra kerül át. A reklámhatóság emellett kutatásokat is indít például arról, mit is ért a lakosság a karbonsemleges vagy a nulla szén-dioxid-kibocsátású kifejezések alatt, de szintén vizsgálni fogják az autóiparban használatos hibrid kifejezés kritériumait is.

Miles Lockwood, az ASA panaszokat kezelő csapatának vezetője szerint a fenti jelzők nagyon divatosak a mai marketingben, ám szerinte ezek a kijelentések néha alaptalanok vagy félrevezetőek.

Neked ajánljuk
Harmincmilliárd forintos keretösszeggel újraindul a Zöld Nemzeti Bajnokok program A tőzsdei cégek többsége fittyet hány a fenntarthatóságra A hazai ipar egyik kitörési pontja az akkumulátor-iparág Hol a helyük a kiürült patronoknak? A tengerfenék makraméba öltött szépsége
Tovább a forrásra: kreativ.hu
Vissza
Hírfolyam