Megerősítette a klímavédelemmel kapcsolatos elkötelezettségét a Tesco
Az áruházlánc célul tűzte ki, hogy 2035-ig eléri a nettó zéró kibocsátást saját működésében, ami Magyarországra éppúgy érvényes, mint a közép-európai működési régió másik két országára, valamint az Egyesült Királyságra és Írországra.
A Tesco emellett azt is vállalta, hogy 2050-re a termékeiből és az ellátási láncból eredő kibocsátását is nullára csökkenti, ami összhangban áll az ENSZ által megfogalmazott céllal, a globális felmelegedés 1,5 Celsius-fok alatt tartásával.
A kibocsátáscsökkentés hármas fókuszával összhangban a Tesco 2050-es kötelezettségvállalása kiterjed a teljes értékláncában keletkező valamennyi kibocsátásra. Így egyrészt a nyersanyagok beszerzésére és az élelmiszer-előállításra, másrészt a Tesco termékek otthoni felhasználására, beleértve az élelmiszer-hulladék csökkentését és végül az emberek táplálkozási döntéseit is. Utóbbiban a WWF-fel együttműködésben készített szemléletformáló kampány van segítségükre.
A következő 12 hónapban a Tesco részletes tervet állít össze a célok teljesítésére, kidolgozva benne a legnagyobb emissziós területekre vonatkozó részletes dekarbonizációs útitervét.
A Tesco termékeiből és az ellátási láncból származó kibocsátás teszi ki az áruházlánc teljes üvegházhatásúgáz-kibocsátásának több mint 90 százalékát.