2022. május 27., Hella
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Hogyan válhatnak az elveikben elkötelezett fiatalokból a gyakorlatban is tudatos vásárlók?

Bár szavak és elkötelezettség szintjén a globális piacon mostanában fogyasztóként megjelenő Y generáció a legharcosabb környezetvédő, a vásárlási szokásaikról ez már egyáltalán nem mondható el. Hogy a szép szavakat a szükséges tettek is kövessék, az a fenntarthatóságot képviselő kereskedőkön is múlik majd.

Az elvek szintjén rendkívül környezettudatos generáció, amely olyan globális környezetvédelmi mozgalmakat hozott létre, mint az Extinction Rebellion, a legkevésbé sem hajlandó valóban környezettudatos módon vásárolni – mutatott rá a Kosárérték oldalán publikált írásában Jóbi Attila.

A PricewaterhouseCoopers piackutató adatai alapján a 20 év alattiak több mint fele egyáltalán nem ellenőrzi azt, hogy az általa megvásárolt termékek milyen környezetvédelmi szempontok betartásával lettek legyártva. Ez is bizonyítja, hogy bár a közgazdaságtani elméletek szerint az emberek igyekeznek mindig a saját világfelfogásuk szerint a legjobb döntést hozni,

a valóságban sokkal kevésbé racionálisan működik a fogyasztó, és hajlamos teljesen másképp viselkedni a gyakorlatban, mint ahogy az elvárható lenne tőle.

– mutatott rá Jóbi Attila. Az újságíró szerint ez nem meglepő, mivel a költségtudatos, impulzív vásárlásra épülő iparág „pont egy kevéssé racionális, obszesszív vágyat elégít ki, arról nem is beszélve, hogy a zöld vásárlás hagyományosan mindig extra költségekkel jár”.

Fotó: pexels.com

A legnagyobb kihívás a szerző szerint a környezettudatos alternatívát kínáló e-kereskedők számára ezért az, hogy a környezetvédelmi szempontok mellett árban is hatékonyan tudjanak versenyezni a fast fashion láncokkal. A kisebb szériában termelt termékek gyártása meglehetősen sokba kerül – ugyanakkor a dömpingrendszerben előállított árukat általában negyedannyiból kihozzák a gyártók.

Bár a fair trade termékek nem feltétlenül megfizethetetlenek egy nyugati vásárló számára, az árérzékenység és a fenntarthatóság összehangolásának szükségességét nagyvállalatok is felismerték már.

A Nike ezért kezdett bele a majdnem új, alig használt termékek kereskedelmébe. A vásárlók által visszaküldött termékek újraértékesítésével a vevők jóval olcsóbban kaphatják meg az áhított terméket. És van mihez nyúlni: a OnePoll piackutató szerint a Z generáció tagjainak szekrényében csak az Egyesült Államokban legalább 59 millió olyan ruha hányódik, amelyet még soha nem viseltek.

Neked ajánljuk
Megszabadulunk az ellentmondásos pálmaolajtól, de ez az élelmiszerek további drágulását is magával hozza MNB: a klímaváltozás a pénzügyi szektort is sújtja Mindennap fenntarthatóan: amit a mosható betétekről tudni érdemes Amerikában szigorúbb szabályokra számíthatnak a fenntartható alapok 18 millió forintot gyűjtött a menekülteknek a CIB Bank
Tovább a forrásra: kosarertek.hu
Vissza
Hírfolyam