Díjat nyert a Procter&Gamble fenntartható csomagolási rendszere
Elismerésben részesült a Procter&Gamble az idei „Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja” pályázaton. A vállalat a hajápolási termékeire kifejlesztett újratölthető rendszerével nevezett, és hozta el a második helyezettnek járó díjat.
Az „Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja” arra ösztönzi az üzleti élet szereplőit, hogy társadalmi és környezeti befektetéseik kimutathatóan, mérhetően járuljanak hozzá a fenntarthatósághoz.
A vállalat közleménye szerint a P&G a Zöld egyensúly kategória második helyezettje lett az alumínium újrahasználható és tölthető flakonok bevezetését bemutató pályázatával. A vállalat termékéletciklus-kutatásai alapján a termék ökológiai lábnyomának legnagyobb része a fogyasztói használatból származik, ezért célul tűzték ki, hogy új csomagolási rendszerükkel növeljék a fenntartható fogyasztást.
A bevezetés eredményeképpen Európában 200 millió háztartás számára válik lehetővé a felelős fogyasztás.
Az új termékcsomagolás hosszabb távú alternatívát kínál, és több száz milliós darabszámmal világelsőként ér el nagy tömegeket a hajápolás területén. Az alumíniumpalack 5 évig újrahasználható, majd utána újrafeldolgozható. A flakon idén Európa-szerte bevezetésre került a P&G hajápolási márkáinál (Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences és Aussie), és lehetővé teszi, hogy háztartások milliói 60%-kal csökkentsék a műanyagfogyasztást a szokásos samponcsomagoláshoz képest.
Ez évente 300 millióval kevesebb új műanyag palackot és 10 000 tonnával kevesebb szűz műanyag felhasználását jelenti.