A fenntarthatóság igénye új feladatok elé állítja a versenyhivatalokat
A vállalati kommunikáció lehetséges ellentmondásaira, illetve a fenntarthatóság szempontjának felértékelődésével jelentkező új versenyjogi kihívásokra hívta föl a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.
A jelenség nem új, évtizedekkel ezelőtt is volt rá példa, hogy hamisan mutatták magukat zöldebbnek a valóságosnál. A környezettudatosság azóta még inkább felértékelődött, így a versenyhivatalok szintén jobban figyelnek a megtévesztő állításokra – hangsúlyozta közleményében az ügyvédi iroda.
A környezetvédelmi megfontolások ugyanakkor a versenykorlátozó együttműködéseknek is kedvezhetnek:
a hatóságok fontosabbnak értékelhetik a versenyszempontoknál a fenntarthatósági előnyöket – ez új termék fejlesztése vagy cégek egyesülése esetén egyaránt előfordulhat.
A Baker McKenzie szakértői szerint érdemes alaposan mérlegelni a lehetséges következményeket. A környezetvédelmi haszon sokszor nehezen bizonyítható, és a környezetvédelmi célokkal indokolt visszaélések nem mentesülnek automatikusan a versenyjogi következmények alól.
Óvatosságra intenek a vállalati kommunikációban is: a cégeknek tartózkodniuk kell mind a túl hangzatos, mind a túl általános kijelentésektől, a fenntarthatóságot pedig csak megalapozottan szabad hirdetniük. Ezzel jelentős büntetéseket kerülhetnek el.