2022. május 21., Konstantin
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A vállalatok ellátási láncai a vártnál lassabban zöldülnek

Egyre több vállalat kötelezi el magát amellett, hogy a termékek környezeti lábnyomát az előállítás minden fázisában csökkenti. Egy friss felmérés szerint azonban a költségek növekedése és a beszállítók ellenőrzésével kapcsolatos nehézségek akadályokat gördítenek az ígéretek beváltása elé.

A Crowell & Morning ügyvédi iroda felmérést készített, melynek keretein belül 225 vállalati döntéshozót kérdeztek meg fenntarthatósági témákban. Közülük tízből hatan már kitűztek célokat cégeik beszállítói láncának környezetbarátabb működése érdekében – ismertette az Industry Week alapján az autopro.hu.

A kutatásból kiderülnek azonban azok a kihívások is, amelyek hátráltatják a zöldítési projekteket – hiába fogalmazott meg célokat a megkérdezettek 60 százaléka, csak 30 százalék méri is az eredményességet. 

Nagy probléma, hogy míg a decentralizált működés és az egymásra támaszkodó beszállítók jelensége bevett dolog a modern ellátási láncokban, az adatok szerint pont az ilyen működések termelik a legnagyobb emissziót.

A sikeres fenntarthatósági kampányok kulcsa az átláthatóság. A gyártóknak például tisztában kell lenniük saját beszállítóik beszerzési mintáival és (nemzetközi) logisztikai, szállítmányozási adataikkal, de a beszállítók számára mindig minden adat nyilvántartása, feldolgozása, összegzése és a gyártóhoz való eljuttatása megterhelő és drága lehet.

A környezettudatosabb vállalatok – félve hírnevük romlásától – egyre behatóbban vizsgálják a beszállítóik zöld törekvéseit. A felmérésben részt vevő cégek egyharmada bocsátott már el beszállítót környezetvédelmi okokra hivatkozva, ugyanakkor  41 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy választott már beszállítót annak fenntarthatósági törekvései alapján.

A felmérés szerint, ha a vállalatok már a termékeik tervezésekor jobban gondolnak azok karbonlábnyomára, az akár 80 százalékban befolyásolhatja az összesített környezeti terhelést. Kiemelten tartozik ide a törekvés a minél tartósabb, minél többször újrahasználható és élettartama végén minél kisebb szennyezés mellett újrahasznosítható termékek gyártására. 

Neked ajánljuk
Hogyan kezelik a klímaváltozás kockázatait a pénzügyi világ innovátorai? Ismét várja a fenntartható vállalkozások jelentkezését a Generali Beváltotta az MNB reményeit a Zöldotthon program Rekordmeleget hozott a május Franciaországban Lépésről lépésre halad Japán afelé, hogy valóban az óceánba engedjék a fukusimai szennyvizet
Tovább a forrásra: autopro.hu
Vissza
Hírfolyam