2022. május 26., Evelin, Fülöp
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Egyre több üzletben virrad fel a fenntarthatóság napja

Már Győrben is használhatják saját bögréjüket a környezettudatos reggeli kávézás szerelmesei, sőt: még kedvezményt is kapnak. A Morgenben a helyi alapanyagok használatától a szelektív hulladékgyűjtésig a fenntartható és környezettudatos működés a teljes üzletmenetet felöleli – mondta el a hely tulajdonosa, Hargitai István a Store Insidernek.

„Annak idején úgy indítottuk el a Morgent, hogy három kritériumnak kell mindenképpen megfelelnie: az egészségtudatos táplálkozásnak, a környezettudatosságnak és a jó minőségnek. Azt szerettük volna, hogy ökológiai gondolkodással működtetve gazdaságos és fenntartható legyen az üzlet” – mesélte Schäffer Dánielnek a győri vendéglátóhely tulajdonosa.

Ha környezettudatosak vagyunk, pozitív színben tudunk feltűnni a fogyasztó előtt, és ez szimpátiaalapú választást fog eredményezni – állítja Hargitai.

„Nem kell ahhoz multinak lenni, hogy rentábilis legyen a bolt akkor is, ha környezettudatosan működünk, ha úgy van összerakva a szolgáltatás és az üzlet, hogy közben fenntartható is.”

Számos fogyasztói szemléletformáló programot építettek be az üzletmenetükbe. Népszerű a „zöld áras” stratégiájuk: az elvitelre kínált italaiknak két áruk van. Egy normál és egy zöld ár, amely alacsonyabb, mert a vevő egy saját maga által hozott pohárba/edénybe kapja meg az italát.

„Alapvetően a vásárlónk így 50 forinttal kapja olcsóbban a kávét. Ha levonom ebből, hogy nem kapja meg a papírpoharat, akkor már csak 18 forintot bukok rajta. Megéri nekem, hogy a fogyasztóm 18 forintért környezettudatosabb? A válaszom abszolút igen” – vallja az üzletvezető, aki szerint az elégedett vendég újabbat hoz.

Hargitai Istvánnak a városban népszerű kávézaccos projekt létrehozásában is szerepe volt: a győri üzlettulajdonosok a helyi vásárcsarnok kávé-nagykereskedőjének szállítják vissza a kávézaccot, amelyet aztán a fogyasztók elvihetnek humusz gyanánt.

A Morgenben terveznek egy szendvicsindexelési szolgáltatást is. Két kis logót fognak alkalmazni minden pultba kerülő szendvicsükön – az egyik a környezettudatosságot fogja jelölni, a másik pedig az egészségtudatosságot. Hargitai ugyanis a koronavírus miatt előállt nehéz helyzetben is állítja: az ökotudatosság és a fenntarthatóság összehozza az embereket – az információ és a tájékoztatás pedig kulcsfontosságú. 

Neked ajánljuk
Hogyan kezelik a klímaváltozás kockázatait a pénzügyi világ innovátorai? Ismét várja a fenntartható vállalkozások jelentkezését a Generali Beváltotta az MNB reményeit a Zöldotthon program A helytelen földhasználat és az aszályok is növelik az Irakot sújtó porviharok gyakoriságát Újbuda sem maradt új Bubi-állomások nélkül
Tovább a forrásra: storeinsider.hu
Vissza
Hírfolyam