2022. május 25., Orbán
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A most induló vállalkozások már figyelembe veszik a fenntarthatóságot

A most induló vagy még korai fejlődési szakaszban lévő cégek 95 százaléka  legalább egy szempontból igyekszik működését „zöldíteni” – derült ki a K&H felméréséből, amelyet az RTL Klub Cápák között című műsorába jelentkezők körében végzett. 

A most induló vagy nemrégen alapított vállalkozások fejlődésében már hatalmas szerepet játszik a fenntarthatóság és a digitalizáció, legalább egy fenntarthatósági szempontot is figyelembe vesznek működésük során.

A legjellemzőbb, hogy terméküket vagy szolgáltatásukat szeretnék energiahatékonyabbá és környezetbarátabbá tenni (58 százalék).

Emellett szintén sokan részesítik előnyben a helyi alapanyagokat, a válaszadók 35 százaléka igyekszik velük dolgozni.

„Amellett, hogy a vállalkozók is szeretnének hozzájárulni a Föld jövőjéhez, üzleti értelemben is megéri beépíteni a cég működésébe a fenntarthatósági szempontokat. A fogyasztók ugyanis szívesebben vásárolják az ilyen cégek termékeit, amiért akár magasabb árat is hajlandók fizetni  – mutatott rá a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője. 

Rammacher Zoltán ugyanakkor hangsúlyozta: lényeges, hogy ez a szemlélet a teljes életútra érvényes legyen, azaz „ne csak a gyártás és a termelés legyen környezettudatos, hanem a csomagolás, a szállítás és a használat is. Emellett ugyanolyan fontos, hogy mi történik a termékkel, miután kidobjuk, újra lehet-e hasznosítani”.

Fotó: katleho Seisa/E+/Getty Images
Neked ajánljuk
Hogyan kezelik a klímaváltozás kockázatait a pénzügyi világ innovátorai? Ismét várja a fenntartható vállalkozások jelentkezését a Generali Beváltotta az MNB reményeit a Zöldotthon program A helytelen földhasználat és az aszályok is növelik az Irakot sújtó porviharok gyakoriságát Újbuda sem maradt új Bubi-állomások nélkül
Tovább a forrásra: piacesprofit.hu
Vissza
Hírfolyam