Megduplázza fenntartható termékei számát a MediaMarkt
Átvilágította a termékkínálatát fenntarthatósági szempontból a MediaMarkt Saturn Csoport, valamint tulajdonosa, a CECONOMY AG, és vállalást tettek arra, hogy jövő év végéig a jelenlegi 1200-ról több mint 2000-re emelik a fenntartható termékeik számát.
A termékek felmérése folyamatos, az átvilágításnál környezeti és társadalmi szempontokat egyaránt figyelembe vettek, így például nemcsak a termékek újrahasznosíthatóságát, tartósságát vizsgálták, hanem az előállításuk munkahelyi körülményeit is – írta meg a cégcsoport most megjelent fenntarthatósági stratégiája alapján a Store Insider.
A jövőben a zöld „BetterWay” logó tűnik fel minden olyan elektronikai terméken, amelyet a hivatalos vizsgálószervezetek és tanúsítást végző külső szakmai intézmények fenntarthatónak minősítettek. A besorolást olyan termékek kaphatják meg, amelyeknél a fenntarthatóság környezeti és társadalmi szempontjai egyaránt érvényesülnek, a minősített termékek listája folyamatosan bővül.
Magyarországon első körben közel 250 árucikken jelent meg a jelzés a webshopban, de a közeljövőben az áruházakban is láthatók lesznek a minősített termékek az új logó segítségével.
A MediaMarkt Saturn Csoport célja, hogy a jelenleg 1200 ilyen termékből álló palettájuk méretét 2023-ra megduplázzák.
A fenntarthatósággal szembeni elvárások a termékek életciklusában is megjelennek. Ennek kapcsán a frissen közzétett stratégia kiemeli, hogy az elmúlt pénzügyi évben körülbelül 2,6 millió készüléket javítottak meg a nemzetközi csoport szervizeiben. További 480 000, kis hibával működő készüléket állítottak helyre gyorsan és szakértelemmel a különböző országok áruházi Okospultjaiban, összesen nagyjából 11 000 tonna elektronikai hulladékot előzve meg ezzel.
