2022. május 19., Ivó, Milán
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Újabb lépéssel került közelebb klímacéljai teljesítéséhez a Lidl

A Schwarz-csoport 2020 augusztusában minden tagvállalata, így a Lidl nevében is csatlakozott a Science Based Targets Initiative-hoz (SBTi) annak érdekében, hogy tudományosan megalapozott klímacélokat tűzzön ki, melyeket az SBTi már hivatalosan hitelesített is.

A Lidl célja, hogy minden országot figyelembe véve, a működéséből származó kibocsátásokat 2030-ig 80%-kal csökkentse a 2019-es szinthez képest, és az egyik legnagyobb élelmiszer-kiskereskedelmi szereplőként, a Schwarz-csoport égisze alatt, közösen, mérhető módon járuljon hozzá a klímavédelemhez.

Ehhez igazodva a Lidl Magyarország a vállalat jelenlegi karbonlábnyomát alapul véve konkrét célokat és intézkedéseket határozott meg, és ezáltal folyamatosan csökkenteni kívánja a működése során és az ellátási láncában kibocsátott szén-dioxid mennyiségét. A diszkontlánc klímastratégiája alapján továbbra is az „elkerülni, aztán csökkenteni, és ha ez nem lehetséges, akkor ellentételezni” szemlélet szerint működik.

A Lidl Magyarország célja, hogy 2022-ben elérje a karbonsemlegességet, minek érdekében többek között teljes üzlethálózatában, logisztikai központjaiban és irodaházában 2022. január 1-jétől 100%-ban zöldenergiát használ.

A Lidl karbonlábnyomának legnagyobb része a termékei előállításához köthető, azaz a gyártás során és az ellátási lánc azt megelőző szakaszaiban keletkezik. Éppen ezért az áruházlánc ösztönözni szeretné beszállítóit, hogy ők maguk is csökkentsék kibocsátásaikat. Azon beszállítói számára, akik a termékekkel kapcsolatos kibocsátások 75%-áért felelősek, előírja – ugyanakkor megfelelő intézkedésekkel támogatja is őket abban –, hogy 2026-ig meghatározzák saját klímacéljaikat.

A Lidl Magyarország ez idáig is több intézkedést tett annak érdekében, hogy csökkentse karbonlábnyomát. Különösen az áruházak energiagazdálkodása és az üzletekben történő természetes hűtőközegek használata által folyamatosan azon dolgozik a vállalat, hogy csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását. Emellett 2022 végéig további 26 áruházat látnak el napelemmel, illetve megkezdik épületeik zöldtanúsítását.

Fotó: SOPA Images/Getty Images
Neked ajánljuk
Megszabadulunk az ellentmondásos pálmaolajtól, de ez az élelmiszerek további drágulását is magával hozza A zöldre festés miatt szigorodik a francia reklámtörvény A fenntartható vásárlásokhoz ad tippeket a Kifli.hu Melegedő óceánokra és rekordmagas metánszintre figyelmeztet a WMO Metrózni fejedelmi élmény
Tovább a forrásra: trademagazin.hu
Vissza
Hírfolyam