Csökkenti a zöldségvásárláshoz kapcsolódó hulladéktermelést a Tesco
A jövőben a Tesco saját márkás zöldség-gyümölcs termékei kizárólag lédig kiszerelésben vagy 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásban kaphatók.
A vállalat ezzel egy újabb termékkategóriát kínál környezetbarát csomagolásban, amellyel még egy lépést tesz annak érdekében, hogy 2025-re minden saját márkás termékének csomagolását teljes mértékben újrahasznosíthatóvá tegye – írja az Origo.
„Büszke vagyok arra, hogy immáron három teljes kategóriában kínáljuk árucikkeinket 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásban, hiszen a háztartási, valamint a tészta- és rizstermékek után most már az előre csomagolt zöldségeket és gyümölcsöket is így értékesítjük” – mondta el Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója, hozzátéve: még az idén további termékkategóriáknál tervezik bevezetni az újrahasznosítható csomagolást.
A zöldségek és gyümölcsök új csomagolását a vállalat a lakossági hulladék-újrahasznosítási szabályok figyelembevételével fejlesztette ki, így a vásárlók a használt termékcsomagolást a lakóhelyükön található megfelelő szelektív hulladékgyűjtőbe tudják kidobni.
A hulladékcsökkentést célzó újítás nyomán a jövőben egyebek mellett:
- A kettesével csomagolt biocukkini és -paprika esetében műanyag zacskó helyett csak papírszalagot használnak;
- A burgonya csomagolását előre nyomtatott polietilén zacskóra cserélték le, így az a címke eltávolítása nélkül, teljes egészében újrahasznosítható;
- a műanyag tálcákat papírtálcákkal helyettesítették;
- az egzotikus gyümölcsök, illetve zöldségek esetében teljesen megszüntették a polisztirol zacskókat.
