A startupok körében egyre népszerűbb téma a fenntarthatóság
A rekordszámú jelentkezést követően 11 csapattal bővülő Start it @K&H inkubátor újoncai között is több innovatív, fenntarthatósági megoldás akad, amelyek a pénzintézet felső vezetői közül kikerülő kulcsmentorokkal is tovább fejlődhetnek.
Az elmúlt öt évben hatalmasat mozdult előre a hazai startup-ökoszisztéma: az alulról szerveződő startupközösségekből mára egy szervezett, sokszereplős piac növekedett ki, amiben nagy szerepe van annak, hogy globális szinten a startupvilág egyre meghatározóbb gazdasági szerepet tölt be – írja a Profitline.
Az állami ösztönzés és a nagyvállalati inkubátorprogramok is mind ezt segítik elő, ami a külföldi befektetők figyelmét is hazánkra irányítja, idevonzva a nemzetközi tőkealapokat és a szellemi tőkét.
A hazai startupélet fejlesztésében lép most újra a legnagyobb hazai nagyvállalati inkubátor, a Start it @K&H. Lezárult ugyanis a tavaszi kiválasztási kör, és a rekordszámú, 60 nevezést követően 11 új csapat került a programba. A korai fázisban lévő startupok 12 hónapon keresztül kapnak segítséget a fejlődéshez.
„A K&H stratégiájának meghatározó része, hogy fenntarthatósági stratégiája keretében segítse a környezeti értékek megóvását. Az új csapatok kiválasztásánál ezért kiemelt fókuszt kaptak a fenntarthatósági megoldások, 3 startup kifejezetten ennek jegyében került be az inkubátorba” – tette hozzá Németh Balázs. A csapatok olyan hétköznapi problémákra keresnek új, innovatív válaszokat, mint az elektromos autók akkumulátorának újrahasznosítása vagy a vízszennyezés automatizált elemzése.
