A Schneider segítségével kezdett széles körű zöldítésbe a Pepsi
Az élelemiszeriparban és italgyártásban úttörő kezdeményezés keretében zöldenergiára válthatnak a Pepsi beszállítói.
Hiába szeretne egyre több kis- és középvállalkozás megújuló forrásból származó energiát vásárolni a piacon, sokszor már az első lépésnél elbuknak. Egyes szervezetek nem elég nagyok ahhoz, hogy önállóan intézzék a beszerzést, vagy oktatásra, útmutatásra lenne szükségük a megújulóenergia-ügyletek sajátos mechanizmusairól.
Ezen a helyzeten segít a PepsiCo és a Schneider Electric közösen indított pep+ REnew programja.
A pep+ REnew programnak két fő célkitűzése van: a PepsiCo beszállító partnereinek tájékoztatása a megújuló energiával kapcsolatos választási lehetőségeikről, valamint a szektor megújuló energiára való átállásának felgyorsítása. Ezt összesített elektromosenergia-vásárlási megállapodások (PPA) és más megújulóenergia-beszerzési lehetőségek révén tervezi elérni.
A pep+ REnew program keretében az első, zöldenergia beszerzésére alakuló vásárlói csoportok még idén létrejöhetnek. A Schneider Electric több mint 150 közüzemi szintű PPA-vásárlásban segítette már vállalati ügyfeleit, összesen több mint 11 000 megawattnyi szél- és napenergia beszerzésében támogatva azokat.
A PepsiCo már korábban bejelentette, hogy 2040-re szeretné elérni a nettó zéró kibocsátást. Ezt a célkitűzést támogatja a most induló, a Schneider Electrickel közös pep+ REnew elnevezésű program azáltal, hogy növeli a teljes iparág megújulóenergia-felhasználását.
