A H&M új kollekciója ismét igyekszik előtérbe helyezni a fenntarthatóságot
A cég elkötelezte magát az ambíció mellett, hogy 2025-re minden terméküket a körkörösség figyelembevételével tervezik. A Circulator segíti a termékekkel foglalkozó csapataikat abban, hogy a termék rendeltetésének megfelelően előnyt élvezzen a tartósság és az újrahasznosíthatóság kérdése, és hogy kiválaszthassák a termékhez kapcsolódó megfelelő tartóssági szintet.
A H&M már korábban is elindított egy körkörösségre épülő kollekciót: az Innovation Stories-sorozatuk részeként tavaly decemberben mutatták be az első, a Circulator korábbi verziójával készült kollekciót, ami az Innovation: Circular Design Story nevet kapta.
A vállalat idén is folytatja a fenntarthatóbb anyagok, technológiák és gyártási folyamatok népszerűsítésének szentelt kollekciók létrehozását: április 21-én piacra dobták az Innovation Stories 5. részét, a Cherish Waste-et.
A körkörösség jegyében a legtöbb darab belsejében található egy címke, amely arra ösztönzi a tulajdonosát, hogy amikor eljön az ideje annak, hogy továbbadja a ruhát, írja rá a nevét és egy kedves üzentet.
A H&M ezt a kollekciót is emlékezetessé tette olyan innovatív anyagokkal, melyeket most használtak először. A MIRUM® növényi alapú, műanyagmentes bőr, amely növényi rostokból, zöldségolajból és ásványi anyagokból készül.
Az AirCarbon egy bioanyag, amelyet az óceánokban található természetes mikroorganizmusok állítottak elő az üvegházhatású gázokból származó levegő és szén felhasználásával – ez az anyag az ékszerek szív alakú medáljában köszön vissza, de selyemhulladékából származó újrahasznosított selymet is alkalmaztak.
Korábbi kollekcióikból visszanyúltak a hulladékanyagokból visszanyert újrahasznosított gumi, a fenntartható forrásból származó fapépből és újrahasznosított hulladékanyagokból készült Naia™Renew cellulózszál, illetve az óceánokból kihalászott műanyag üvegekből készülő REPREVE® Our Ocean™ nevű újrahasznosított poliészter használatához.
