Az egyre népszerűbb csomagautomaták csökkenthetik az online bevásárlások környezeti lábnyomát
Egy év alatt 8 százalékponttal, 17 százalékra emelkedett azoknak az online vásárlóknak az aránya, akik legszívesebben a csomagautomatás átvételt választják – derült ki a FOXPOST Box Index (FBI) ez évi felméréséből.
A FOXPOST megbízásából a magyar internetezők körében elvégzett kutatás alapján a házhoz szállítás népszerűsége a vizsgált időszakban 11 százalékponttal csökkent, de még így is 62 százalékban választják ezt a megoldást a válaszadók – ismertette a Profit Line.
Azok körében, akik ismerik ezt a megoldást vagy hallottak róla, és vásároltak is valamit az elmúlt 12 hónapban az interneten, egy év alatt 30-ról 39 százalékra nőtt a csomagautomatát használók aránya.
Ennél is nagyobb intenzitással fordultak a környezettudatosabb kézbesítési mód felé a fővárosban élők: esetükben 43-ról 64 százalékra nőtt a ráta, miközben a megyei jogú városok lakói is 47-ről 58 százalékig kapaszkodtak.
Bengyel Ádám, a FOXPOST vezérigazgató-társalapítója szerint a csomagautomatás átvételnek lényegesen kisebb a környezeti lábnyoma, mint a házhoz szállításnak. Az egyetlen csomagra jutó 0,23 kg-os szén-dioxid-kibocsátással a FOXPOST Magyarországon piacvezetőnek számít, hiszen ez az érték a kiscsomag-logisztikai piacon is jóval magasabb, 0,80 és 1 kg között alakul.
„2021 eleje óta az országban elérhető automaták száma megháromszorozódott, mostanra a teljes piac mérete – mintegy hat különböző hálózattal – eléri az 1400 automatát, így a csomagautomatás átvételi mód egyre több vásárló közvetlen közelében válik elérhetővé” – emelte ki Madar Norbert, a kutatást készítő GKID partnere.
