A Rossmann visszavesz a papírpazarló nyomtatott reklámújságokból
Három év alatt összesen 85 százalékkal csökkentette nyomtatott magazinjának példányszámát a Rossmann Magyarország, amely így évi közel 1000 tonnával kevesebb papírt használ fel ezen a területen.
A cég fenntarthatósági törekvései és az ügyfelek megváltozott igényei egy irányba hatottak: a vásárlók egyre inkább online és egyénre szabottan értesülnek az akciókról – mutat rá a Store Insider.
A drogérialánc a csomagolások és az irodai munka esetében is csökkentette a papírfelhasználását.
Négy éve még kéthetente 2,3 millió újságot szórt ki a cég, jelenleg ugyanez az érték 350 ezer darab.
Míg 2018-ban és előtte évente körülbelül 1422 tonna papírt használtak fel az akciós újságjaik nyomtatására, addig az idei évben a tervek szerint ez 400 tonnára csökken majd.
„Segített az átállásban, hogy a vásárlók már nem igénylik olyan mértékben a nyomtatott magazinokat, mint néhány éve – árulta el Flórián László, a cég ügyvezető igazgatója.

A termékek szállításakor is a lehető legkevesebb csomagolóanyagot használják, és azok is FSC-minősítésűek, vagyis anyaguk felelős erdőgazdálkodásból származik. A termékek védelme miatt szükséges térkitöltőket többször használatos és 100 százalékban újrahasznosítható légpárnákra cserélték le. Emellett több mint száz, enerBIO márkajelzésű termékük esetében nem használnak kartondobozt, papírcímkét, visszazárható címkét, csomagolódobozt és belső tasakot sem, évente 48 tonna csomagolóanyagot megtakarítva.