2022. június 27., László
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Ilyen zöld bankokat szeretne a Z generáció

A McKinsey tanácsadó cég megbízásából végzett felmérés szerint a Z generációhoz tartozók (10–25 évesek) a fogyasztást egyszerre tekintik az identitásuk kifejezésének és erkölcsi kérdésnek, és ebben a szellemben fogalmazzák meg a pénzintézetekkel szembeni elvárásaikat is.

A Mastercard megbízásából készített kutatás alapján a Z generációhoz tartozók tudatosabbak, mint a megelőző millenniumi vagy Y generáció, amelyik szívesen adott ki nagyobb összeget is utazásra vagy fesztiválra. A Z-sek nagyon megnézik, hol és mire költenek, sőt keresetük mintegy harmadát félre is rakják. 

A reprezentatív felmérés arra is kitért, hogyan képzelnének el a fiatalok egy jövőbeli zöld bankot 2050-ben:

  • karbonsemleges és kizárólag karbonmentes beruházásokat támogat,
    teljesen digitális,
  • lehetővé teszi, hogy fenntartható célokra adományozzanak az ügyfelek,
  • a fenntartható termékek és szolgáltatások vásárlását kedvezménnyel vagy visszatérítéssel támogatja,
  • megmutatja, hogy az ügyfelei milyen hatást gyakorolnak költéseikkel a környezetükre, és edukációs tanácsokat is ad.

A kutatás szerint ezeknek az előnyöknek nagy részét már most is szívesen élveznék a magyar ügyfelek, akiknek csaknem egésze, 97 százaléka tisztában van azzal, hogy a klímaváltozás valódi probléma, és saját életvitelét is próbálja ennek megfelelően alakítani.

Ugyanakkor látszatintézkedésekkel nem jutnak előre a bankok: az ügyfelek nem szívesen fizetnének azért, amiről úgy gondolják, hogy a banknak amúgy is kevesebb költséggel jár. Csak mintegy 30 százalékuk fizetne a zöld bankszámlakivonatért vagy a digitális kártyáért, viszont szívesen adnak ki pénzt arra, amiben valódi értéket látnak:  35 százalékuk például egy banki karbonkalkulátorért.

Fotó: WangAnQi/iStock/Getty Images Plus
Neked ajánljuk
Eltúlozzák a fenntarthatóság terén elért eredményeiket a nagy techcégek Fontos adalék a fenntartható irodához – a tintasugaras nyomtatók kevesebb energiát fogyasztanak Új nyersanyagbeszerzési stratégiával zöldül a német Lidl A Lánchíd felújításának első éve egyetlen videóba csomagolva A forgalmas sztratoszféra élhetetlenebb bolygóhoz vezet
Tovább a forrásra: g7.hu
Vissza
Hírfolyam