2018. október 15., Teréz
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

A hulladék átalakítása lehetőséggé

A Plastic Bank társadalmi vállalkozás célja az óceán műanyagszennyezésének megállítása. Közreműködésükkel Haitiben új műanyaggyűjtő központok épülnek, ahol a közösségeknek lehetőségük lesz arra, hogy pénzt keressenek a műanyaghulladékok helyi környezetből történő eltávolításával.

A Plastic Bankot David Katz alapította 2013 márciusában azzal a céllal, hogy egymilliárd embert gyűjtsön össze a hulladék hasznosítására, miközben javítja a hulladékgazdálkodási infrastruktúrával nem rendelkező országokban élő emberek életét. A Henkel, elsőként a globális, gyorsan fejlődő, fogyasztási cikkeket gyártó nagyvállalatok közül, partnerségre lépett a vállalattal, arra törekedve, hogy a jövőben az összegyűjtött műanyaghulladékot saját csomagolóanyagaihoz használja. A 141 éves vállalat célja, hogy 2030-ig környezeti lábnyomának vonatkozásában az általa létrehozott értéket megtriplázza. A független fenntarthatósági besorolások és rangsorok tekintetében gyakran elismerik ágazatának fenntarthatósági vezetőjeként.

„Meggyőződésünk, hogy a fenntarthatóságra való összpontosításunk ma fontosabb, mint valaha. Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a Plastic Bankkal együttműködve Haiti szigeténél megakadályozzuk a műanyaghulladék bejutását az óceánba, és javítsuk a szegénységben élő emberek életét. Az együttműködésbe vezető márkákat vontunk be, amivel azt szeretnénk elérni, hogy tovább növeljük a műanyaghulladékkal kapcsolatos fogyasztói tudatosságot, és felhívjuk a figyelmet a környezeti fenntarthatóság és a társadalmi fejlődés iránti elkötelezettségünk erejére” – mondta Kathrin Menges, a Henkel humánerőforrás-részlegének ügyvezető alelnöke és a Henkel fenntarthatósági tanácsának elnöke.

A lehetőségek lépcsőfokai

„A Plastic Bankkal létrehozott partnerségi kapcsolat során a Henkel kiemelkedő szépségmárkája, a Schwarzkopf, és a Laundry & Home Care üzletág vezető márkái vesznek részt. A partnerség kezdetben Haitire összpontosít, ahol a hulladékgazdálkodási infrastruktúra hiánya miatt a sziget jelentős pozitív hatású potenciállal rendelkezik. A szigeten élő helyi közösségek pénzt, árucikkeket és szolgáltatásokat kapnak a műanyaghulladék gyűjtéséért. A begyűjtött műanyaghulladékot szelektálják, feldolgozzák, majd az újrahasznosítási értékláncokba integrálják Social Plastic®-ként: mely olyan anyag, amit a Plastic Bank ellenőriz és jelzéssel lát el arról, hogy a hulladékot begyűjtő emberek a piaci árat meghaladó fizetséget kaptak a műanyaghulladékért. „Nagy örömünkre szolgál a Henkellel és vezető márkáival való partnerségi kapcsolatunk bejelentése. A fenntarthatóság globális vezetőivel való együttműködés lehetővé teszi számunkra, hogy még több embert érjünk el a megoldásunkkal, és még nagyobb hatást gyakoroljunk a környezetünkre. Együtt meg tudjuk akadályozni az óceán műanyagok általi szennyezését, a hulladék pénzeszközzé alakításával pedig a szegénységben élő emberek számára egyben a lehetőségek lépcsőfokait is felépítjük” – nyilatkozta David Katz, a Plastic Bank alapítója és vezérigazgatója.

Fenntarthatóság a vezető márkák révén

Az új partnerségi kapcsolat a Henkel fenntartható csomagolással és újrahasznosítással kapcsolatos meglévő tevékenységeire épül. 2016-ban a Henkel újrahasznosított műanyagot használt világszerte mintegy 1,3 milliárd mosószer, tisztítószer és szépségápolási termék csomagolása során. Ez a Henkel fenntartható csomagolás iránti elkötelezettségének erejét is jelzi, mely három fő alapelvet követ: kevesebb csomagolás és hulladék, jobb csomagolás, a körkörös gazdaság lehetővé tétele. „A Plastic Bank egyedülálló megoldást nyújt az óceánban felgyülemlő műanyag problémájára, mivel a hulladékot annak keletkezésekor kezeli. A márkáinkkal épített partnerkapcsolat kiterjeszti meglévő kezdeményezéseinket, még inkább hangsúlyozva, hogy a társadalmi haladás támogatására összpontosítunk” – nyilatkozta Thomas Müller-Kirschbaum, a Henkel Laundry & Home Care üzletágának globális kutatási és fejlesztési vezetője.

A Henkel Plastic Bank számára nyújtott támogatása újabb előrelépést jelent a vállalat környezeti fenntarthatósággal és a társadalmi fejlődéssel kapcsolatos folyamatos elkötelezettsége tekintetében. Példaként említendő, hogy az új partnerség kiegészíti a Schwarzkopf szépségmárka „Million Chances” kezdeményezését, amely fiatal lányokat és nőket segít pozitívabb személyes jövő megteremtéséhez szerte a világon. Az elmúlt évben a Schwarzkopf világszerte több ezer lány és nő számára nyújtott szakképzést és oktatási lehetőségeket Horvátországtól kezdve Szlovénián át egészen Kínáig, Indiáig, Kolumbiáig, Dél-Afrikáig. „A Schwarzkopf és a Plastic Bank két fő célt határozott meg: a környezet védelme és az emberek életminőségének javítása. Együtt képesek vagyunk a szegénységben élő közösségek számára megteremteni a jobb életminőséget úgy, hogy lehetővé tesszük a megbízható jövedelemhez való hozzájutást” – tette hozzá Marie-Ève Schröder, a Henkel Beauty Care üzletágának nemzetközi marketingigazgatója.

Neked ajánljuk
Radikális lépéssel ösztönöznék a szelektív hulladékgyűjtést Lengyelországban A Sea Shepherd a Műanyag óceán tragikus szépségével rázza fel a fiatalokat Komposztálható műanyag termékeket gyártó üzem épül Faddon A ruhaipar a túlfogyasztás súlyosan szennyező motorja Arcfelismeréssel védik a halak egészségét
Tovább a forrásra: humusz.hu
Vissza
Hírfolyam