2019. március 25., Irén, Írisz
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Az Adidas a fenntarthatóság útjára lép

Az Adidas fenntarthatóság útjára lépve csatlakozik a műanyag elleni háborúhoz: 2024-re a vállalat csak újrahasznosított műanyagot használ majd.

Elsőként a Financial Times írt cikket arról, hogy meg kell állítani a „szűz” műanyag felhasználását, amely többek között poliésztert is tartalmaz. Ezt az anyagot a pólóktól a sportmelltartókig használják, mivel gyorsan szárad, és könnyű a súlya – rendkívül népszerű alapanyagnak számít.

Az Adidas most bejelentette, hogy megszünteti a szűz műanyag használatát irodáiban, üzleteiben, raktáraiban, sőt a logisztikai központjaiban is.

A világpiaci márkák közül nem csak az Adidas vette fel a harcot a földön elharapódzó műanyagszennyezéssel. A Starbucks megszünteti a műanyag szívószálak használatát, hasonlóan a McDonald's-hoz, az Egyesült Királyságban és Írországban. Az Ikea is kiszorítja üzleteiből és éttermeiből az egyszer használatos műanyagokat.

Világszerte összesen csupán a műanyaghulladék 14%-át gyűjtik össze újrahasznosítás céljából, ráadásul az újrahasznosítási arány más anyagokhoz képest borzasztó – a papír 58%-a, a vas és acél 90%-a kerül újrahasznosításra.

Borítókép: www.adidas.com

Neked ajánljuk
A Tisza is lehet tiszta Hogyan csökkenthetjük radikálisan az e-hulladék mennyiségét? Új kihívás a hulladékhasznosítás világnapjára 210 tonnával csökkenti a műanyag-felhasználását a Lidl A Toyotával Japán lehetne a hidrogénalapú üzemanyag bölcsője
Tovább a forrásra: hulladekvadasz.hu
Vissza
Hírfolyam