Reformok a hulladékszállításban
A hulladékgazdálkodási rendszer integrációja az egységes színvonalú, nonprofit és fenntartható közszolgáltatás kialakítását célozta meg – olvasható az NHKV Zrt. közleményében.
A korábbi hulladékgazdálkodási közszolgáltatási rendszer szolgáltatási területenként számos tekintetben (pl. közszolgáltatási díjak mértéke, a szolgáltatás műszaki tartalma, az üzemeltetés mutatói stb.) eltéréseket jelzett. Az egységes rendszer létrehozása érdekében, az optimalizált területi elrendezés mentén 25 hulladékgazdálkodási régiót (HGR) alakítottak ki az NHKV Zrt. közreműködésével – derül ki a közleményből.
A 109 db közszolgáltató számára kiadott megfelelőségi vélemény 27-re csökkent.

A megfelelőségi vélemény alapfeltétele a közszolgáltatási feladatok ellátásának. A teendők közé tartozik az elkülönített hulladékgyűjtés és -szállítás a csomagolási hulladékok esetében, illetve a zöldhulladék gyűjtése és szállítása, ez utóbbiak esetében komposztálásuk vagy egyéb módon történő hasznosításuk.
Szintén a teendők közé tartozik a vegyesen gyűjtött hulladék legalább heti egyszeri gyűjtése és elszállítása, az így gyűjtött hulladékok mechanikai, biológiai előkezelése az anyagában nem, de energetikailag még hasznosítható hulladékok különválasztása és hasznosítóhoz juttatása érdekében.
A közszolgáltatónak emellett biztosítania kell a lomtalanítást, a lerakóba kerülő hulladékok mennyiségének csökkentését, a hulladékudvar üzemeltetését.
A hulladékgazdálkodási integrációt az is indokolta az NHKV szerint, hogy állami szinten szerették volna megakadályozni a közszolgáltatásért fizetendő díjak növekedését, összhangban a lakossági rezsicsökkentés elvárásaival.