Problémánk, a műanyag: kezeléséhez a fogyasztóknak, a kereskedőknek, de a gyártóknak is lépniük kell
Így gondolkozik az egyik legnagyobb globális fogyasztási cikkekkel foglalkozó vállalat, a Procter&Gamble is.
A vállalat, amely többek közt az Ariel, Pantene, Pampers, Head&Shoulders, Lenor, Jar vagy a Gillette termékek gyártójaként lehet ismert, globális fenntarthatósági stratégiájának egyik fő célkitűzésévé tette a körkörös gazdaság elveinek alkalmazását, ezen belül is különösen a műanyaghulladék feldolgozásával kapcsolatos intézkedéseket.
A P&G célja, hogy 2030-ig az összes termékének csomagolása újrahasznosítható legyen.

Elkötelezettségének részeként a P&G egyre gyakrabban úgynevezett PCR (Post Consumer Recycled) anyagot, azaz lakossági újrahasznosított műanyagot használ gyártási folyamataiban.
Ennek szellemében megduplázza termékei műanyag csomagolásában az újrahasznosított anyagok arányát, valamint 2020-ig 52 ezer tonnára növeli a PCR használatát.
Az Európai Bizottság adatai szerint az európaiak évente több mint 25 millió tonna műanyaghulladékot termelnek, és ennek 59%-a a termékcsomagolásból származik. A nagyvállalatoknak ezért a probléma kezelésében is jelentős szerepet kell vállalniuk: tevékenységeik és programjaik által inspirálhatják a fogyasztóikat.